W 2012 roku telewizję mobilną będzie mogło oglądać 12 mln Polaków - obiecuje Info-TV-FM, która wygrała przetarg na świadczenie usługi telewizji mobilnej. - Cały czas stawiamy nowe nadajniki - poinformował na poniedziałkowej konferencji Jerzy Cegliński, wiceprezes spółki. Spółka jednak jak dotąd nie podpisała z żadnym z dużych operatorów komórkowych umowy na detaliczną sprzedaż usługi.
Na uruchomienie telewizji w telefonach komórkowych firma wydała ponad 20 mln zł, a wartość inwestycji szacowana jest przez nią na 100 mln zł.
W Warszawie hurtowo telewizja mobilna została uruchomiona we wrześniu 2009 r., a obecnie działa również w Poznaniu, Krakowie, Łodzi, Lublinie, Katowicach, Słupsku, Gorzowie, Zielonej Górze i Elblągu. Do końca 2011 roku ma objąć swoim zasięgiem 31 miast. Na razie można oglądać ją za darmo, w telefonach wyposażonych w tzw. tuner DVB-H. Darmowo do czasu, gdy Info-TV-FM podpisze umowy z detalistami.
- W tej chwili w zasięgu usługi jest ponad 5 mln osób. Ponieważ planujemy uruchomienie usługi na terenie Śląska, (...) wkrótce w zasięgu będzie ponad 7 mln osób - powiedział Cegliński.
Firma od czasu uruchomienia usługi nie podpisała jednak umowy z żadnym z dużych operatorów komórkowych.
"Startujemy we wrześniu"
Jak powiedział na konferencji prezes NFI Magna Polonia Albert Kuźmicz - funduszu, który jest właścicielem Info-TV-FM - negocjacje z operatorami (z wyjątkiem Polkomtela, który wycofał się z rozmów) zostały chwilowo zawieszone. Wyjaśnił, że ma to związek z rozpoczętą w grudniu kontrolą Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który sprawdza, czy na rynku telewizji mobilnej nie doszło do zawarcia nielegalnego porozumienia oraz naruszenia zasad konkurencji. UOKiK wszczął kontrolę w Polkomtel, PTC, P4, Info-TV-FM oraz NFI Magna Polonia.
Powiedział też, że spodziewa się, iż usługa w sprzedaży detalicznej pojawi się we wrześniu br.
Pomimo braku umowy z dużymi operatorami komórkowymi, operator telewizji mobilnej rozpoczął program pilotażowy w Warszawie i Poznaniu - wraz z Canal+, TVN, CenterNetem, Vectrą i Ineą. Jego celem jest poznanie opinii użytkowników na temat usługi, określenie ich oczekiwań, a w przyszłości pomoc w budowaniu oferty detalicznej.
Ile gotowi jesteśmy za to płacić
W telewizji mobilnej można obecnie oglądać programy, m.in. TVN, TVN24, Polsat, Polsat Sport MiniMini, ZigZap, TVP, PULS, TV Silesia, Kino Polska oraz słuchać programów radiowych: TOK FM, Roxy FM, Radio Złote Przeboje, Radio OKO, Radio RAM, RMF FM i Radio ZET. Kuźmicz zaznaczył, że obecnie trwają negocjacje z kolejnymi nadawcami i "w najbliższym czasie" oferta zostanie uzupełnione o nowe kanały.
Na poniedziałkowej konferencji przedstawione zostały też wyniki badania marketingowego GfK Polonia, przeprowadzonego podczas programu pilotażowego w Warszawie. 75 proc. ankietowanych zadeklarowała chęć oglądania telewizji mobilnej w abonamencie za 10 zł miesięcznie. Zakupem usługi za 15 zł miesięcznie zainteresowanych było 59 proc. osób biorących udział w badaniu. Badani wskazywali, że chętnie wybieraliby samodzielnie kanały w pakiecie, nawet za dodatkową opłatą. 71 proc. ankietowanych byłaby skłonna zapłacić 2 zł za dodatkowy kanał, a 46 proc. zapłaciłoby 5 zł za taką możliwość.
Źródło: PAP, tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24