- W polskich salonach Toyoty nie sprzedano ani jednego hybrydowego auta tej marki z wadliwym systemem hamulcowym - zapewnia TVN CNBC Biznes Robert Mularczyk, rzecznika Toyota Motor Poland. Na całym świecie Toyota wzywa do warsztatów kierowców 436 tys. aut o napędzie spalinowo-elektrycznym z powodu wady hamulca.
- Kampania przywoławcza będzie dotyczyć modelu Prius trzeciej generacji. W związku z czym auta, które dotychczas sprzedawaliśmy w Polsce jako samochody hybrydowe, nie zostaną objęte tą akcją. Są wolne od wszelkiego rodzaju problemów. Natomiast Prius 3 jest w Polsce oficjalnie niedostępny - powiedział TVN CNBC Biznes Mularczyk. Ze wstępnych szacunków Toyota Motor Poland wynika, że w Polsce sprzedano kilkaset hybryd koncernu.
Najwięcej, 223 tys. wadliwych pojazdów tego rodzaju, Toyota zreperuje w Japonii. W Ameryce Północnej do warsztatów wezwano 155 tys. aut, z czego ponad 146 tysięcy w USA. W Europie naprawa dotyczy prawie 53 tys.
Wystarczy mocniej wcisnąć hamulec
Prezes Toyoty już po raz drugi w ciągu ostatnich dni przepraszał klientów za usterki. - Pragnę zapewnić, ze podwajamy nasze wysiłki, aby wysoka jakość pozostała głównym celem Toyoty. Będziemy blisko współpracować z dilerami i dostawcami części, zrobimy wszystko aby odzyskać zaufanie konsumentów. Osobiście tego dopilnuję - powiedział Akio Toyoda. - Przepraszamy wszystkich klientów, którzy odczuwają niepokój w oczekiwaniu na wezwanie do warsztatu. Jeśli kiedykolwiek wystąpi u państwa problem z hamowaniem, wystarczy mocniej wcisnąć pedał hamulca, a auto na pewno się zatrzyma - dodał.
Prezes Toyoty ma nadzieję, że firmie uda się naprawić 90 procent wszystkich tych samochodów w ciągu trzech miesięcy.