Tesla wycofuje w USA ponad 46 tysięcy Cybertrucków z powodu odpadających paneli zewnętrznych - podał w czwartek Reuters, cytując komunikat firmy. Usterka może zagrażać bezpieczeństwu na drodze i zwiększać ryzyko wypadku.
"Wycofanie obejmuje nieco ponad 46 tysięcy pojazdów wyprodukowanych od listopada 2023 roku do 27 lutego 2025 roku - wynika z dokumentu złożonego przez Teslę w Narodowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA), na który powołuje się Agencja Reuters.
Pomimo że Tesla nie podaje szczegółowych danych dotyczących Cybertrucków, zdaniem analityków akcja serwisowa obejmie większość modeli, które jeżdżą po amerykańskich drogach. Jak zauważa Reuters, to kolejny już powrót tego modelu do serwisów.
"To wycofanie może okazać się problemem dla Tesli, której akcje straciły w tym roku około połowy wartości. Producent pojazdów elektrycznych zmaga się z rosnącą konkurencją, starzejącą się ofertą modelową oraz kontrowersjami związanymi z rolą prezesa Elona Muska, który jest doradcą prezydenta Donalda Trumpa i nadzoruje cięcia w wydatkach federalnych" - podkreśla Reuters.
Niebezpieczna usterka w Tesli Cybertruck
"Tesla wycofuje samochody z powodu ryzyka odpadnięcia panelu zewnętrznego ze stali nierdzewnej, co może stanowić zagrożenie na drodze i zwiększać prawdopodobieństwo wypadku" - wyjaśniono w komunikacie.
Sam Fiorani z firmy badawczej Autoforecast zwrócił uwagę, że "wycofanie całej produkcji z powodu czegoś tak prostego jak panele karoserii pokazuje, że Tesla ma problemy z jakością, których przez lata udawało jej się unikać". - Na reputację pracuje się latami, ale można ją stracić w mgnieniu oka - dodał.
Popyt na ten nietypowy elektryczny pojazd już pod koniec roku wykazywał oznaki słabnięcia. Analitycy wskazują również na zmianę nastawienia wobec marki, zarówno wśród dotychczasowych klientów, jak i potencjalnych nabywców. Widać to w reakcjach takich jak protesty w salonach Tesli w całych Stanach Zjednoczonych czy bojkoty sprzedaży.
"W 2024 roku Tesla znalazła się na czele listy wycofań w Stanach Zjednoczonych, z 5,1 miliona pojazdów zgłoszonych do naprawy" - wynika z danych firmy BizzyCar, na które powołuje się Reuters. Jednak większość problemów w samochodach tej marki zazwyczaj rozwiązywano zdalnie, za pomocą aktualizacji oprogramowania.
Źródło: Reuters
Źródło zdjęcia głównego: Jonathan Weiss/Shutterstock