Mercedes-Benz ma wezwać do serwisów blisko milion samochodów z całego świata wyprodukowanych w latach 2004-2015 z powodu potencjalnego problemu z układem hamulcowym. Polski oddział koncernu poinformował, ilu aut w Polsce dotyczy akcja.
Komunikat w tej sprawie zamieścił na swojej stronie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Akcja serwisowa obejmuje modele SUV-ów ML, GL (BR 164) i luksusowego minivana Klasa R (BR 251) wyprodukowane od 14 stycznia 2004 roku do 31 sierpnia 2015 roku.
Czytaj także: Mercedes-Benz wzywa do serwisów blisko milion samochodów
Akcja serwisowa Mercedes-Benz - ilu aut w Polsce dotyczy?
Spółka Mercedes-Benz Polska powiadomiła prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w powyższych modelach "działanie serwa hamulcowego może ulec pogorszeniu wskutek zaawansowanej korozji na złączach obudowy". "Po dłuższej eksploatacji pojazdu i w połączeniu z kontaktem z dużą ilością wody korozja ta może spowodować nieszczelność serwa hamulcowego, powodując ograniczenie wzmocnienia siły hamowania. W rezultacie siła nacisku na pedał hamulca wymagana do wyhamowania pojazdu zwiększy się, a droga hamowania może ulec wydłużeniu" - wyjaśnił producent w informacji przekazanej prezesowi UOKiK.
Ponadto - jak czytamy w komunikacie zamieszczonym na stronie Urzędu - "w przypadku szczególnie wyraźnej korozji może się zdarzyć, że podczas silnego lub ostrego manewru hamowania dojdzie do mechanicznego uszkodzenia serwa hamulcowego i przerwania połączenia między pedałem hamulca a układem hamulcowym". "W takim przypadku hamowanie pojazdu za pomocą hamulca głównego nie będzie możliwe. W związku z tym zwiększa się ryzyko wypadku i/lub odniesienia obrażeń" - dodano.
Urząd poinformował w komunikacie, że na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 9311 pojazdów. "Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu sprawdzenia serwa hamulcowego i, w zależności od wyniku tej kontroli, jego ewentualnej wymiany" - czytamy.
Producenci wzywają do serwisów
Akcje serwisowe producentów aut nie należą do rzadkości. W Polsce informacje w tej sprawie publikuje regularnie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
W ubiegłym tygodniu UOKiK informował, że spółka KIA Polska powiadomiła urząd, iż w samochodach marki KIA EV6, modele lat 2021-2022 (kod modelowy CV) wyprodukowane w Korei Południowej od 17 lipca 2021 roku do 2 maja 2022 roku, wahania napięcia mogą wpływać na sygnał sterujący z jednostki sterującej SCU do siłownika zapadki parkowania, gdy pojazd jest wyłączony i znajduje się w pozycji zaparkowanej (P). "Może to spowodować czasowe wyłączenie mechanizmu parkowania, potencjalnie powodując ryzyko stoczenia się pojazdu" - mogliśmy przeczytać w komunikacie. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 468 pojazdów.
Pod koniec maja UOKiK informował, że firma Stellantis Polska powiadomiła, iż w samochodach marki Opel Crossland X RM 2020, 2021, wyprodukowanych w Hiszpanii, może nie działać dźwięk ostrzegawczy pasa bezpieczeństwa pasażera. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 1891 pojazdów.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Bernhard Richter / Shutterstock.com