Przygotuj się na:

WSZYSTKICH ŚWIĘTYCH 2019

W najbliższy weekend wielu mieszkańców Warszawy będzie odwiedzać groby. Podpowiadamy, jak dotrzeć na cmentarze, gdzie spodziewać się zmian i utrudnień oraz którędy pojadą linie cmentarne.

Węższa jezdnia, szersze przystanki. Przebudowa Grójeckiej coraz bliżej

Warszawa

ZDMGrójecka zostanie przebudowana

Przebudowa jezdni i chodników, nowa droga dla rowerów - w najbliższych latach Grójecką czekają zmiany. Ich efekty mieszkańcy zobaczą w 2020 roku.

Jak zapowiada Zarząd Dróg Miejskich, planowane zmiany mają podnieść jakość przestrzeni publicznej i uczynić z Grójeckiej główną aleję Ochoty.

”Dzięki planowanej przebudowie wzrośnie bezpieczeństwo jej użytkowników, a ulica stanie się bardziej przyjazna dla wszystkich" - czytamy na stronie ZDM.

Dwa pasy wystarczą

Planowana przebudowa będzie obejmowała zmianę podziału przestrzeni ulicy na odcinku od placu Zawiszy do Bitwy Warszawskiej 1920 r., po stronie północno-zachodniej (w kierunku od centrum).

Chodniki zostaną wyremontowane i poszerzone, z uwzględnieniem udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami.

"W ramach projektu zinwentaryzowane zostaną lokale usługowe wzdłuż ulicy, aby określić potencjał rozwoju usług i wskazać miejsca, gdzie należy przewidzieć przestrzeń na ogródki gastronomiczne" -zapowiada ZDM.

"Przekrój jezdni zostanie zracjonalizowany - ze względu na znacznie mniejsze natężenie ruchu nie ma potrzeby utrzymywania aż trzech pasów ruchu w kierunku od centrum. Po przebudowie jezdnia będzie miała dwa pasy, co w zupełności wystarczy, aby obsłużyć istniejący ruch. Dzięki odzyskaniu części przestrzeni, uda się wyznaczyć miejsca postojowe oraz poszerzyć przystanki tramwajowe do min. 3,5 metra" - czytamy na stronie urzędu.

Planowana jest też przebudowa sygnalizacji świetlnych przy Dalekiej i Niemcewicza. Dzięki temu priorytet mają zyskać tramwaje. Wymienione zostanie również oświetlenie uliczne.

Korytarz rowerowy

Na całym odcinku ma powstać droga dla rowerów, oddzielona od jezdni i chodnika. Połączy się ona z już istniejącymi trasami na dalszym odcinku Grójeckiej, Banacha i Bitwy Warszawskiej 1920 r. oraz w Alejach Jerozolimskich. W ten sposób powstanie kilkukilometrowy korytarz, dzięki któremu mieszkańcy Ochoty i Włoch będą mogli dotrzeć rowerem do centrum.

W przetargu na projekt przebudowy oferty złożyły cztery firmy. Teraz będą one analizowane. Po rozstrzygnięciu przetargu i podpisaniu umowy, wybrany projektant będzie miał około 11 miesięcy na przygotowanie dokumentacji.

Wstępny projekt zmian będzie podlegał konsultacjom społecznym. Po rozpatrzeniu uwag i opracowaniu kompletnej dokumentacji, planowany jest przetarg na wykonawcę przebudowy. Jak zapowiada ZDM, przebudowa powinna zakończyć się do 2020 r.

Inwestycja jedna z wielu

Przebudowa ulicy będzie dopełnieniem innych planowanych inwestycji – przebudowy placu Narutowicza przygotowywanej przez Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych, przebudowy skrzyżowania z Wawelską oraz sygnalizacji na wysokości Częstochowskiej planowanej przez ZDM, a także przebudowy skrzyżowania z Bitwy Warszawskiej 1920 r., za którą będą odpowiadać Tramwaje Warszawskie.

O problemach na skrzyżowaniu Grójeckiej i Wawelskiej informowaliśmy pod koniec lata:

Tak tworzyły się korki na OchocieBartek Przybysz / Mordor Na Domaniewskiej
wideo 2/3

kr/pm