Przygotuj się na:

WEEKENDOWE UTRUDNIENIA

Nachodzący weekend będzie pracowity dla drogowców i wodociągowców. Ci pierwsi dokończą naprawę nawierzchni buspasa w alei Stanów Zjednoczonych, drudzy będą działać na Płockiej. Zmiany w organizacji ruchu spowoduje też białołęcki Bieg Wolności i Warszawskie Spotkanie Wigilijne na Pradze Północ.

Pierwsza decyzja dla nowej linii. Przystanek schowają w tunelu

Warszawa

ZTMOdcinek przy Dworcu Zachodnim

Jest pierwsza decyzja środowiskowa dla budowy trasy tramwajowej na Wilanów. Obejmuje odcinek w okolicach Dworca Zachodniego, gdzie ma powstać pierwszy w stolicy podziemny przystanek dla tramwajów.

"Spółka Tramwaje Warszawskie otrzymała decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy trasy tramwajowej na Wilanów (odc. Dw. Zachodni - ul. Grójecka)" – poinformował Zarząd Transportu Miejskiego.

Pod parkiem i alejami

To pierwszy odcinek, ale będzie sporo do zrobienia. Pod Parkiem Zachodnim i Al. Jerozolimskimi powstanie tunel na torowisko. Po północnej stronie alej powstanie natomiast pierwszy w Warszawie podziemny przystanek tramwajowy. Nowe torowisko będzie miało długość ok. 2,8 km.

ZTM zastrzega, że ostateczna długość trasy zostanie ustalona na podstawie opracowywanej dokumentacji projektowej. Trasa będzie zasilana przez nową podstację, która zostanie zbudowana w okolicy dworca.

Wraz z odnogami

Inwestycja jest częścią projektu "Budowa trasy tramwajowej do Wilanowa wraz z zakupem taboru oraz infrastrukturą towarzyszącą".

To trasa szybkiego tramwaju od ul. Kasprzaka przez Dworzec Zachodni wzdłuż ulic: Bitwy Warszawskiej – Banacha – Rostafińskich – Boboli – Rakowiecka – Puławska – Goworka – Spacerowa – Belwederska – Sobieskiego – al. Rzeczypospolitej, wraz z odnogą zakończoną na ul. Gagarina z możliwością wyprowadzenia na Siekierki, a także odnogami w ul. Św. Bonifacego oraz ul. Branickiego (choć ich powstanie nie jest jeszcze przesądzone). ZTM planuje, że większość torowiska zostanie wydzielona z jezdni i będzie pokryte trawą. Na przystankach będą wiaty, ławki, czy wygrodzenia ochronne. Optymistyczny scenariusz zakłada, że cała inwestycja zostanie zrealizowana do 2022 roku w znacznej mierze dzięki unijnej dotacji.

Stołeczny ratusz szykuje się do wymiany taboru szynowego:

Szykuje się największa w historii wymiana taboru (wideo archiwalne)
TVN24

ran/b