Przygotuj się na:

ZIMA NA DROGACH

To właśnie teraz, gdy temperatura rano spada poniżej 7 stopni Celsjusza, a kolejki do warsztatów są krótkie, powinniśmy umówić się na sezonową zmianę opon.

Autobusy zaparkują w dwupoziomowym garażu. Tak zbudują zajezdnię

Warszawa

MZAZajezdnia przy Redutowej

"To będzie jedna z najnowocześniejszych zajezdni autobusowych w Europie" - chwalą się Miejskie Zakłady Autobusowe. Nowa zajezdnia przy Redutowej ma przyjąć łącznie około 300 autobusów. Kolejne etapy budowy MZA pokazują na filmowej wizualizacji.

wideo pokazuje jak krok po kroku na zaniedbanej działce przy Redutowej "wyrośnie" nowoczesny obiekt. "To będzie najbardziej zaawansowana technicznie zajezdnia autobusowa w Polsce i jedna z najnowocześniejszych w Europie" – piszą MZA. Obiekt pomieści 300 autobusów, w tym część na parkingu podziemnym. Zajezdnia będzie wyposażona w 100 stanowisko do ładowania pojazdów elektrycznych.

"Wszystko po to, aby przy okazji całkowitej przebudowy zakładu, maksymalnie zagospodarować dostępny teren, a jednocześnie zmniejszyć praktycznie do zera uciążliwość dla sąsiednich osiedli mieszkaniowych" – zapewnia MZA.Energię dla zajezdni będą dostarczały m.in. panele fotowoltaiczne.

Budowa do 2020 roku

Jeszcze rok temu Miejskie Zakłady Autobusowe planowały wstępnie, że nowa zajezdnia ma być gotowa w 2018 roku. Teraz podają, że za dwa lata rozpocznie się budowa. I przyznają, że inwestycja przesuwa się w czasie.

- W przyszłym roku ma być gotowy ostateczny projekt. Na 2017 rok planowane jest również uzyskanie pozwolenia na budowę – wyjaśnia Adam Stawicki, rzecznik MZA.Według aktualnych informacji, zajezdnia przy Redutowej ma być gotowa na początku 2020 roku.ran//ec