Nowy logotyp Muzeum Narodowego w Warszawie to tak zwana ligatura, czyli znak łączący kilka liter. W tym przypadku są to inicjały Muzeum: "MNW".
Jego dynamizm, geometryczny kształt został wypracowany poprzez zestawienie form nawiązujących do architektury Gmachu Głównego MNW z klasycznym liternictwem. W ten sposób powstał logotyp wyrażający w swej formie zarówno nowoczesne aspiracje Muzeum Narodowego w Warszawie jak i poszanowanie dla historii i tradycji jednego z największych i najstarszych instytucji kultury w Polsce - czytamy w uzasadnieniu werdyktu.
"Muzeum przeszło rekonstrukcję"
- 17 maja rozpoczynamy obchody roku jubileuszowego. Rozmaite okoliczności sprawiły, że na przygotowania mieliśmy mniej niż rok. W ciągu tego roku Muzeum przeszło wewnętrzną restrukturyzację, a do końca jubileuszu – który traktujemy jako proces przemian – przeobrazi się całkowicie. Procesowi temu towarzyszyć będzie wdrażanie nowej identyfikacji wizualnej Muzeum. – mówi dr Agnieszka Morawińska, Dyrektor Muzeum Narodowego w Warszawie.
Nowa identyfikacja muzeum wprowadzana będzie najpierw w gmachu głównym, a później w Muzeum Rzeźby im. Xawerego Dunikowskiego w Królikarni.
Zwycięzcy projektowali dla BBC
- Czytelne połączenie logo MNW i jego oddziału - Królikarni, pozwala na przejrzyste pokazanie związku między obiema instytucjami. Do tej pory często musieliśmy tłumaczyć, że Królikarnia jest częścią Muzeum Narodowego w Warszawie. Mamy nadzieję, że nowa identyfikacja wizualna pozwoli nam uniknąć tych problemów – uzasadnia Agnieszka Tarasiuk, kuratorka Muzeum Rzeźby.
Autorzy nowej identyfikacji wizualnej - Antonina Benedek i Rafał Benedek ze studia MesmerCenter, opracowali nowe logo we współpracy z Research Studios - firmą, która ma na koncie realizacje projektów graficznych m.in. dla BBC, The Times, Design Museum czy Barbican Center w Londynie.
band
Źródło zdjęcia głównego: materiały prasowe