Stacja informacyjna TVN24, należąca do globalnego koncernu medialnego Warner Bros. Discovery, była najbardziej opiniotwórczą stacją telewizyjną w Polsce w maju 2023 roku - wynika z najnowszego badania Instytutu Monitorowania Mediów (IMM). Na informacje podawane na antenie TVN24 powoływano się prawie 3 tysiące razy. W rankingu ogólnym stacja informacyjna TVN24 była na drugim miejscu za RMF FM.
Instytut Monitorowania Mediów w środę opublikował wyniki cyklicznego raportu "Najbardziej opiniotwórcze media maja 2023". Czytamy w nim, że stacja informacyjna TVN24 w ogólnym zestawieniu opiniotwórczych mediów awansowała aż sześć oczek – na drugie miejsce.
"Skok cytowań stacja zaliczyła pod koniec miesiąca po publikacji głośnego reportażu Łukasza Frątczaka 'Gra pozorów' ujawniającego kulisy fuzji Orlenu z Lotosem" - wskazano.
Z badania wynika, że TVN24 z wynikiem blisko 3 tys. (2977) cytowań w maju br. utrzymuje pozycję lidera najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych w kraju. Dla porównania w kwietniu były to 1432 cytowania.
Na drugim miejscu zestawienia znalazł się Polsat News z wynikiem ponad 2,2 tys. wzmianek, a podium zamyka TVP Info, które uzyskało wynik prawie 1,7 tys. powołań w innych mediach.
Tuż za podium, bo na czwartej pozycji, znalazła się stacja TVN, cytowana 820 razy.
W rankingu ogólnym stacja informacyjna TVN24 była na drugim miejscu. Liderem była stacja RMF FM - nieco ponad 3 tys. wzmianek. Na podium znalazła się też "Rzeczpospolita" - 2756 wzmianek. Pierwszą piątkę uzupełniły "Gazeta Wyborcza" oraz onet.pl.
Koncern medialny Warner Bros. Discovery, po awansie o dwie pozycje, znalazł się na czwartej pozycji wśród najbardziej opiniotwórczych wydawnictw w Polsce.
O badaniu
Instytut Monitorowania Mediów wyjaśnił, że analizę częstotliwości 43 609 cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.
Badanie dotyczy okresu 1-31 maja 2023 roku.
Źródło: TVN24 Biznes