PKO BP, ING Bank Śląski, mBank, Velobank, Credit Agricole i Bank Pocztowy - te instytucje finansowe zaplanowały prace serwisowe w najbliższych dniach. W niektórych przypadkach mogą pojawić się trudności z przelewami, bankowością mobilną, a także płatnościami Blik.
PKO BP
"Od soboty 15.03.2025 od godz. 21.00 do niedzieli 16.03.2025 do godz. 06:00 zaplanowaliśmy prace techniczne. W tym czasie mogą występować chwilowe utrudnienia w dostępie do usług w aplikacjach IKO i iPKO biznes oraz serwisach iPKO i iPKO biznes, a w godzinach 00:00-04:00 aplikacja IKO będzie całkowicie niedostępna" - przekazał PKO BP w komunikacie.
Dodał przy tym, że "płatności kartami będą działać bez zakłóceń". "Jeśli możesz, wszystkie ważne transakcje zrób wcześniej" - zaapelował bank.
ING Bank Śląski
ING Bank Śląski podał, że w nocy z soboty na niedzielę (15-16 marca) w godzinach od 00:30 do 04:30 niektóre usługi będą niedostępne.
"Nie będzie dostępna opcja zlecenia oraz odbioru przez bank przelewu ekspresowego Express Elixir i przelewu na telefon Blik do/z innego banku" - przekazano.
W sobotę między godziną 8:00 a 20:00 niedostępny będzie także moduł Makler w Moim ING.
mBank
Prace serwisowe przeprowadzone zostaną również w mBanku. "Ze względu na zaplanowane prace techniczne 16 marca (niedziela) w godzinach 7.00 – 14.00 nie zalogujesz się do eMaklera" - napisał w komunikacie mBank.
Jak podkreślono, "aplikacja mBank Giełda będzie w tym czasie dostępna".
VeloBank
W najbliższą sobotę w godzinach od 00:00 do 8:00 niektóre usługi VeloBanku będą niedostępne.
Nie można będzie między innymi:
- zalogować się do bankowości mobilnej i internetowej,
- zlecić przelewu,
- skorzystać z Blika.
Utrudnienia mogą objąć także płatności kartą online. "14 marca od godziny 22:00 wykonywanie przelewów w bankowości elektronicznej może być utrudnione, 17 marca od 0:30 do 2:30, ze względu na prace serwisowe dostawcy naszych kart, nie będzie można płacić kartami w sklepach i w internecie" - dodał bank.
Pomimo utrudnień klienci nadal zapłacą kartą, zbliżeniowo telefonem, zegarkiem lub opaską w sklepach stacjonarnych. Możliwe będzie również wpłacanie i wypłacanie gotówki kartą z bankomatu.
Credit Agricole
Bank Credit Agricole poinformował w komunikacie, że w nocy z soboty na niedzielę (15-16.03) między godziną 00:00 a 7:30 nie będą dostępne następujące usługi:
- przelew online i Blik,
- aplikacja mobilna,
- CA24 eBank,
- Strefa Biznesu.
"W tym czasie nie dostaniesz też powiadomień SMS o wykonanej transakcji kartą. Na naszej infolinii wyłącznie zastrzeżesz kartę. Wpłaconą gotówkę we wpłatomacie zaksięgujemy po zakończeniu przerwy" - podkreślono w komunikacie.
"Karty płatnicze w sklepach i punktach usługowych oraz przy wypłacie z bankomatów będą działać normalnie. Jednak na wszelki wypadek miej przy sobie gotówkę" - dodał bank.
Credit Agricole zaznaczył, że niepodpisane umowy w serwisach CA24 Bank albo CA24 Mobile należy podpisać przed niedostępnością.
"Karty płatnicze w sklepach i punktach usługowych oraz przy wypłacie z bankomatów będą działać normalnie. Jednak na wszelki wypadek miej przy sobie gotówkę" - napisała instytucja.
Bank Pocztowy
Prace serwisowe zostaną przeprowadzone także w Banku Pocztowym.
"W dniu 16.03.2025 w godz. 00:30 do 04:30 oraz w dniu 23.03.2025 w godz. 00:30 - 04:30 w związku z pracami administracyjnymi, nie będzie możliwa realizacja przelewów na telefon Blik. Pozostałe usługi Blik będą dostępne" - poinformował Bank Pocztowy.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock