Nokia chce wrócić na szczyt. Pomóc mają selfie po nowemu

Tech


Nokia 8 - to smartfon, który ma zapewnić marce udany powrót na rynek. Flagowe urządzenie wyposażono w funkcję określaną "bothie", która ma zastąpić tradycyjne selfie.

Firma HMD Global, która próbuje wskrzesić markę Nokia zaprezentowała wczoraj najnowszy smartfon - Nokia 8. Urządzenie ma być flagowcem, czyli modelem najlepiej wyposażonym w asortymencie producenta i prezentującym pełnię jego możliwości.

Co w środku?

Sercem nowej Nokii jest ośmiordzeniowy procesor Snapdragon 835 wspierany przez 4 GB RAM-u i 64 GB pamięci na dane, które mogą zostać rozszerzone przez kartę microSD nawet do 256 GB. Działający na Androidzie smartfon wyposażono też w ekran IPS LCD o przekątnej 5,3 cala i maksymalnej rozdzielczości 2560x1440 pikseli. Warto również wspomnieć o całkiem pojemnej baterii 3090 mAh z funkcją szybkiego ładowania. Jednak w nowym sprzęcie Nokii najważniejszy ma być aparat, a właściwie dwa aparaty od Zeissa. Oba mają rozdzielczość 13 Mpix.

Urządzenie wyposażono w ciekawą funkcję łączenia obrazu z przedniej i tylnej kamery. Producent taką funkcję nazywał "dual sight" i podaje, że pozwala ona na robienie zdjęć, nagrywanie filmów i streamowanie transmisji live przy użyciu jednocześnie obu aparatów - przedniego i tylnego. Ta opcja ma pozwalać na tworzenie tzw. "bothie" (od angielskiego both - obydwa) czyli selfie połączonych z normalnym zdjęciem.

Upadek i odrodzenie?

Globalna sprzedaż smartfonów rośnie. Tylko w pierwszym kwartale tego roku powiększyła się o 4,3 proc. i wyniosła 347,4 mln urządzeń. Obecnie liderem tego rynku jest Samsung, który od lat o pierwsze miejsce walczy z Apple. Wracająca teraz na rynek marka Nokia niegdyś sama była światowym liderem telefonii komórkowej. W szczytowym okresie w 2008 roku miała 40 proc. udziałów w runku i sprzedawała kwartalnie 122 mln telefonów komórkowych na całym świecie. Jednak fińskie przedsiębiorstwo przespało początek smartfonowej rewolucji a rozpychający się na rynku inni gracze oraz rosnąca między nimi konkurencja sprawiły, że pozycja i sprzedaż telefonów Nokii zaczęła spadać. To oznaczało kłopoty finansowe i zwolnienia tysięcy pracowników. Pod koniec 2013 roku ogłoszono, że Microsoft przejął dział Nokii zajmujący się projektowaniem telefonów, ale pod jego kontrolą produkty nie cieszyły się popularności klientów. W maju 2016 roku technologiczny gigant założony przez Billa Gatesa sprzedał markę Nokia firmie HMD Global, która próbuje wskrzesić legendę.

Autor: msz//bgr / Źródło: The Guardian