Płatności bezgotówkowe przyjmuje już 500 urzędów administracji publicznej - poinformowało Ministerstwo Rozwoju. Wszystkie urzędy są wyposażane w terminale płatnicze, także taki, który umożliwia płatność smartfonem.
Chodzi o ogólnopolski Program upowszechniania płatności bezgotówkowych w administracji publicznej, realizowany przez Ministerstwo Rozwoju we współpracy z Krajową Izbą Rozliczeniową (KIR). Został on uruchomiony cztery miesiące temu. Do programu zgłosiły się 744 urzędy z całego kraju, umowy zawarto z 500.
Terminal wirtualny
Wszystkie urzędy są wyposażane w tradycyjne terminale płatnicze POS i innowacyjną usługę WebPOS Paybynet, która jest rodzajem terminala wirtualnego, umożliwiającego wykonywanie płatności za pomocą smartfonu - czytamy w komunikacie resortu. Ministerstwo przypomniało, że program jest całkowicie bezpłatny, a urzędy nie ponoszą kosztów związanych z instalacją i używaniem terminali POS i usługi WebPOS Paybynet. Również klienci urzędu, dokonujący bezgotówkowych płatności, nie ponoszą z tego tytułu żadnych opłat. Bezgotówkowe płatności w urzędach to istotny element programu cyfryzacji państwa - zapewnił wiceminister rozwoju Tadeusz Kościński.
Wspólna inicjatywa
Prezes KIR podkreślił, że wspólna inicjatywa Ministerstwa Rozwoju i KIR spotyka się z dużym zainteresowaniem ze strony urzędów w całym kraju. - To pokazuje otwartość administracji na zmiany służące podnoszeniu poziomu cyfryzacji usług publicznych. Liczymy na to, że dynamika zgłoszeń do Programu będzie stale rosła - dodał. KIR został powołany z inicjatywy Narodowego Banku Polskiego, Związku Banków Polskich i 16 banków komercyjnych w celu elektronizacji i profesjonalizacji rozliczeń międzybankowych w Polsce.
Autor: msz/ms / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock