Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wpłynęło zawiadomienie od Versuni Poland sp. z o.o., autoryzowany licencjobiorca marki Philips dla sprzętu gospodarstwa domowego, o akcji naprawczej dotyczącej żelazek tej firmy. W kilku modelach stwierdzono problem, w wyniku którego może dojść do poparzenia użytkownika.
"Dobrowolnie przeprowadzamy akcję naprawczą na niektórych modelach Żelazka z generatorem pary Philips z serii PerfectCare 8000, 9000 i Elite ze względu na zidentyfikowany problem produkcyjny dotyczący spawania bojlera generującego parę w systemie parowym" - informuje Philips na swojej stronie.
Akcja naprawcza dotyczy modeli: PSG8050, PSG8130, PSG8160, PSG9040 i PSG9050, wyprodukowanych w Indonezji, z serii produkcyjnych: 2421, 2422 i 2423.
Jak dokładniej informuje UOKiK w sprzęcie "może dojść do pęknięcia szwu spawalniczego zbiornika. Może to skutkować wydostawaniem się pary w niekontrolowany sposób, co grozi poparzeniem i innymi urazami".
Jak oddać sprzęt do naprawy?
Dystrybutor podaje na swojej stronie link do formularza zgłoszeniowego, którego wypełnienie uprawnia do bezpłatnej naprawy. Udostępniono także instrukcję postępowania z wadliwym sprzętem.
"Jeśli posiadasz jeden z produktów objętych akcją naprawczą prosimy o podjęcie poniższych kroków:
Natychmiast przestań używać urządzenia; Wyjmij wtyczkę urządzenia z gniazdka; Zaczekaj, aż urządzenie ostygnie; Zarejestruj się w formularzu zgłoszeniowym, aby otrzymać bezpłatną naprawę urządzenia; Przygotuj produkt do odbioru przez kuriera;
Przepraszamy za wszelkie niedogodności, jakie może to spowodować" - czytamy na stronie informującej o kampanii naprawczej.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock