Według najnowszego rankingu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” opracowanego przez Instytut Monitorowania Mediów, najczęściej cytowaną telewizją była TVN24. Spośród portali internetowych najbardziej opiniotwórcze okazały się onet.pl i tvn24.pl
Od 1 do 31 lipca na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował 9187 przekazów mediowych (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych). Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 9310 razy (6400 razy w prasie, 1774 w telewizji i 1136 w radiu).
W całkowitym zestawieniu piętnastu najczęściej przytaczanych mediów znalazły się cztery dzienniki, dwie stacje radiowe i jedna telewizyjna, dwa portale, dwa dzienniki biznesowe, trzy tygodniki opinii oraz jeden tabloid.
Podobnie jak w poprzednim miesiącu, na pierwszym miejscu w rankingu pojawiła się "Rzeczpospolita" cytowana przez inne media 1182 razy. Druga była "Gazeta Wyborcza" (1025 razy), a trzeci - "Dziennik" (975 razy)
Jak media elektroniczne, to ITI
Niemalże tradycją stało się już, że czwarta pozycja w rankingu należy do cytowanej w lipcu aż 682 razy stacji TVN24. Media najczęściej odnosiły się do poruszanych na antenie tematów dotyczących polskiej polityki oraz działalności policji i przestępczości. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również telewizyjne rankingi i sondaże.
Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na informacje podawane przez RMF FM (280), głównie w kontekście działalności policji i przestępczości, wypadków oraz sądownictwa i spraw sądowych. Kolejna stacja radiowa w zestawieniu - Radio Zet - zajęła 13. miejsce z liczbą 147 powołań.
W lipcu komentatorzy życia społeczno-politycznego powoływali się również na przekazy internetowe. Wśród najczęściej cytowanych portali internetowych na pierwszym miejscu znalazł się onet.pl (189), drugą pozycję zajął portal tvn24.pl (128).
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: tvn