Świetny start jesiennej ramówki TVN. Dzięki nowym programom i serialom w pierwszym tygodniu września stacja była najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym w Polsce.
TVN w pierwszym tygodniu września był liderem rynku w najważniejszej dla reklamodawców grupie (16-49 lat, miasta powyżej 100 tys. mieszkańców). Kanał odnotował 22,01 proc. udziału w rynku w tzw. peak time (18.00-23.00) i 19,27 proc. w ujęciu całodobowym.
W porównaniu wyniki pozostałych kanałów to 13,99 proc. i 12,71 proc. dla Polsatu, 11,61 proc. i 9,21 dla TVP1 oraz 10,49 proc. i 9,16 proc. dla TVP 2.
TVN odnotował też najlepszy wynik ogólnego udziału w rynku - 14,52 proc. w ujęciu całodobowym. Polsat oglądało 13,61 proc. widzów, TVP1 14,51 proc., a TVP2 12,46 proc.
Hity na antenie
W osiągnięciu dobrego wyniku TVN pomogły nowe pozycje w jesiennej ramówce. Już w niedzielę 2 września pierwszy odcinek nowego programu MasterChef do telewizorów przyciągnął 2,9 mln widzów (22,8 proc. udziału w rynku w komercyjnej grupie docelowej 16-49 oraz 18,6 proc. w grupie 4+). Program ten odnotował najlepszy wynik w swoim paśmie pokonując m.in. produkcję Polsat "Must be the music". Z kolei w poniedziałek 3 września zadebiutował nowy serial obyczajowy "Lekarze", który został bardzo dobrze przyjęty przez polską publiczność, przyciągając przed telewizory 3 mln widzów i odnotowując udział w rynku na poziomie 24,3 proc. w komercyjnej grupie docelowej oraz 23, proc. w grupie 4+.
Miliony odsłon tvn player
Również główny serwis informacyjny TVN - "Fakty" pozostaje niepokonany. W pierwszym tygodniu września, przyciągał nawet 3,9 milionów widzów ze średnim udziałem w rynku na poziomie 29,2 proc, wyprzedzając swojego głównego konkurenta - "Wiadomości" TVP (28,3 proc.).
Ogromną popularnością cieszą się również pozycje programowe na platformie tvn player. Od 1 do 7 września ponad 900 tys. unikalnych użytkowników dokonało 4,2 mln wyświetleń programów i seriali Grupy TVN.
Autor: nsz//bgr / Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN