Trzecia zmiana pracy w fabryce w Gliwicach będzie reaktywowana, a miejsca pracy w tyskiej i gliwickiej fabryce zostaną utrzymane - powiedział w TVN24 Biznes i Świat dyrektor General Motors Manufacturing Poland Andrzej Korpak.
Korpak podkreśliła, że "General Motors Manufacturing Poland to teraz jest jedno ciało". - Budujemy zarówno samochody w Gliwicach, jak i silniki w oddziale w Tychach. Obecnie w Tychach mamy 550 pracowników, którzy produkują silnik 1,7 l diesel. Ten silnik schodzi z rynku na początku 2015 roku - podkreślił.
I dodał: - Inwestycja warta miliard złotych ma na celu zbudowanie nowoczesnego silnika w naszym kraju, ale też utrzymanie tych miejsc pracy, które są teraz. Przewidujemy, że w pierwszej fazie produkcji tego silnika, czyli w roku 2017, minimalna liczba zatrudnionych osób będzie wynosiła 550 osób- zapewnił szef GM w Polsce.
Korpak stwierdził, że "połączenie Gliwic z Tychami miało na celu m. in. to, żeby zapewnić miejsca pracy". - W połowie 2015 roku rozpoczynamy produkcję astry piątej generacji. Będziemy reaktywować trzecią zmianę i wszyscy pracownicy, którzy będą mieli ochotę, będą mieli możliwość przejścia z Tychów do pracy w Gliwicach, a następnie w 2017 roku kontynuować swoją pracę w Tychach - poinformował.
Duża inwestycja
Jak informowaliśmy we wtorek koncern General Motors zainwestuje 250 mln euro w uruchomienie produkcji silników wysokoprężnych o pojemności 1,6 l w swoim zakładzie w Tychach. Produkcja ma ruszyć w 2017 roku - docelowo ma ich tam powstawać do 200 tys. sztuk rocznie.
Jak mówił podczas wtorkowej konferencji prasowej w Tychach Peter Thoma, wiceprezes GM Europe ds. produkcji Opel/Vauxhall, będzie to największa inwestycja w historii tyskiego zakładu, która zabezpieczy jego przyszłość, pozwalając na rozbudowę i zakup nowych technologii produkcyjnych. Pozwoli też co najmniej utrzymać wynoszące obecnie ok. 550 osób zatrudnienie.
W tyskim zakładzie General Motors Manufacturing Poland powstawać będą produkowane już przez koncern (m.in. w fabryce na Węgrzech) w pełni aluminiowe silniki wysokoprężne o pojemności 1,6 litra (prawdopodobnie w pięciu różnych wersjach).
Do 2017 roku powierzchnia tyskiego zakładu wzrośnie o ok. 12 tys. m kw. Powstaną nowe działy – m.in. obróbki mechanicznej bloków silnika i wałów korbowych. W fabryce wymienione zostaną praktycznie wszystkie urządzenia – staną nowe linie produkcyjne, powstaną też stanowiska do nowoczesnego sprawdzania wyprodukowanych silników - poprzez tzw. zimne testy.
Autor: mn/klim/ / Źródło: TVN24 BiS, tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: media.gm.com