Popularny portal społecznościowy cieszy się niesłabnącą popularnością w Europie. Z badań firmy Gemius wynika, że korzysta z niego 75 proc. polskich internautów. Większą popularnością portal cieszy się m.in. na Węgrzech i w Turcji.
Według badań Gemiusa najwięcej, bo prawie 9 na 10 internautów (86 proc.) wchodzi na stronę Facebooka na Węgrzech i w Turcji. Za nimi jest Egipt, z wynikiem 82 proc. Natomiast w Danii stronę odwiedza każdego miesiąca 72 proc. internautów.
Największą popularnością cieszy się wśród osób w wieku 46 lat i więcej, którzy stanowią blisko połowę (44 proc.) użytkowników tego serwisu społecznościowego. Drugą najsilniejszą grupą są internauci w wieku między 15 a 25 lat (ponad 21 proc).
W Polsce młodzi
W Polsce Facebook również jest bardzo popularny. Korzysta z niego 75 proc. polskich użytkowników sieci. Największą popularnością cieszy się wśród młodych: między 19, a 25 rokiem życia. Z popularnego serwisu społecznościowego korzysta ponad 80 proc. z nich. W dalszej kolejności znajdują się osoby w grupie wiekowej 26-35 lat (76 proc.) i 7-18 lat (75 proc.). Najmniejszy odsetek internautów – w krajach, w których Gemius mierzy popularność Facebooka – korzysta z portalu na Białorusi (19 proc.), na Ukrainie (29 proc.) i w Arabii Saudyjskiej (49 proc.).
– Można podejrzewać, że słaba popularność Facebooka, zarówno na Białorusi, jak i Ukrainie wynika z prężnego funkcjonowania w tamtych krajach serwisów VKontaktie, który jest odpowiednikiem Facebooka, oraz Odnoklassniki, odpowiednika NK.pl – komentuje Tomasz Lechowicz, doradca biznesowy firmy Gemius.
Więcej na komórkach
Zdaniem eksperta ułatwia to głęboka integracja portalu z telefonami komórkowymi. – Około 680 milionów użytkowników, czyli prawie połowa, loguje się do portalu przy pomocy urządzeń mobilnych – dodaje Lechowicz.
Badanie w 30 krajach
Dane pochodzą z międzynarodowego badania realizowanego w firmie Gemius w ponad 30 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (gemiusAudience). Jego celem jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników Internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci. Badanie jest prowadzone zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. W Polsce jest realizowane pod nazwą Megapanel PBI/Gemius.
1,3 mld użytkowników
Facebook powstał 4 lutego 2004 roku na Uniwersytecie Harwarda w Cambridge. Od tamtego czasu portal przeszedł długą drogę. Z serwisu skierowanego do studentów i uczniów amerykańskich szkół średnich do portalu społecznościowego o globalnym zasięgu, zrzeszającego ponad 1,3 miliarda użytkowników. W 2013 roku serwis funkcjonował już w 70 językach, a aż 75 proc. użytkowników mieszkało poza granicami USA. Od maja 2008 roku działa także polska wersja językowa.
Autor: msz//gry / Źródło: TVN24 BiS