Przygotuj się na:

AWARYJNA NAPRAWA NA PIASTÓW ŚLĄSKICH

Drogowcy w trybie awaryjnym naprawią nawierzchnię ulicy Piastów Śląskich od Żołnierzy Wyklętych do Powstańców Śląskich. Ulica zostanie zamknięta dla ruchu, co oznacza utrudnienia dla kierowców i pasażerów.

Najnowsze

Wiemy, kto zbuduje trzy ostatnie odcinki Południowej Obwodnicy Warszawy

Najnowsze

tvnwarszawa.plWyłoniono wykonawców POW

Astaldi, turecko-polskie konsorcjum i Warbud S.A. - to wykonawcy, którzy dokończą Południową Obwodnicę Warszawy. W poniedziałek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnęła przetargi na trzy odcinki trasy. Podpisanie umów zaplanowano na lipiec.

Pozostały do wybudowania fragment Południowej Obwodnicy Warszawy od węzła Puławska do węzła Lubelska podzielono na trzy odcinki: A, B i C. Teraz wiemy, kto je zaprojektuje i wykona.

Najniższe oferty

Odcinek A od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa wraz z tunelem pod Ursynowem zaprojektuje i wybuduje za - 1,2 mld złotych włoska firma Astaldi.

Koperty z ofertami zostały otwarte 26 stycznia 2015 roku. Najtańszą ofertę złożyła właśnie wyłoniona firma, najdroższą Strabag - 2,4 mld zł.

Odcinek B – od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński wraz z budową mostu Południowego stworzy projekt i wykona za 757,64 mln złotych konsorcjum tureckiej firmy Gϋlermak i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego. Zaproponowana cena jest prawie 1 mld zł niższa od zakładanych kosztów budowy.

Koperty z ofertami otwarto 15 stycznia 2015 roku.

Odcinek C – od węzła Wał Miedzeszyński do węzła Lubelska wraz z estakadami nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym zaprojektuje i wybuduje za 561,66 mln złotych firma, która także złożyła najtańszą ofertę, WARBUD S.A.

Koperty z ofertami otwarto 19 stycznia 2015 roku. Do przetargu zgłosił się też Budimex, Miejskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o., który zaproponował 714,81 mln zł oraz Bilfinger Infrastructure S.A. oferujący kwotę 594,76 mln zł.

3,7 tys. stron wyjaśnień

Jak zapewnia Agnieszka Stefańska, rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA, w trakcie wyboru najkorzystniejszej oferty weryfikowane było m.in. czy rozwiązania przedstawione przez wykonawców spełniają wymagania Programu Funkcjonalno Użytkowego oraz pozostałych warunków kontraktu.

- Z niezwykłą starannością weryfikowaliśmy złożone w przetargu oferty pod kątem wykluczenia zawierających rażąco niskie ceny - zapewnia Agnieszka Stefańska, rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA. - Pod tym kątem weryfikowane były cztery z dziesięciu ofert złożonych w przetargu na zadanie A, cztery z pięciu na zadanie B i dwie z trzech złożonych na zaprojektowanie i budowę zadania C. W sumie zadaliśmy każdemu z wykonawców od około 100 do 120 pytań, które pozwoliły rozwiać wątpliwości w tym zakresie - tłumaczy.

GDDKiA otrzymała łącznie 3,7 tys. stron wyjaśnień.

Umowy z wybranymi wykonawcami GDDKiA chciałaby podpisać w lipcu tego roku.

Południowa Obwodnica Warszawy, odcinek Puławska-LubelskaGDDKiA

Ważna inwestycja

W sumie w ramach POW, na odcinku pomiędzy węzłem Puławska a węzłem Lubelska, przewidziana jest budowa między innymi: drogi ekspresowej długości 18,5 km, posiadającej 2 jezdnie po 3 pasy ruchu; tunelu pod Ursynowem; mostu przez Wisłę, estakady nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym oraz węzłów Ursynów, Przyczółkowa, Wał Miedzeszyński, Patriotów.

Przewidziano także dodatkowy węzeł Czerniakowska Bis, który usytuowany będzie pomiędzy węzłami Przyczółkowa i Wał Miedzeszyński.

Obecnie do dyspozycji kierowców jest oddany fragment POW od węzła Konotopa do węzła Puławska wraz z fragmentem trasa S79 od węzła Lotnisko do węzła Marynarska.

Pierwszy odcinek POW od węzła Konotopa do węzła Al. Krakowska otwarto 31 lipca 2013 roku.

Pierwszy przejazd obwodnicą
Pierwszy przejazd obwodnicąfot. TomaszZieliński film:TVN24

su/ec

Źródło zdjęcia głównego: tvnwarszawa.pl

Pozostałe wiadomości