Samodzielny zakup przelot, transfer i hotel rodzi częściej więcej kosztów, niż oszczędności - wynika z analizy serwisu Travel Planet. Nawet, jeśli uda nam się zagospodarować jakieś środki, to stanowi to zazwyczaj nie więcej niż 10-15 proc. wydatków. Na rynku pojawiają się również nowe oferty dla turystów, w tym "polisa od zamachów".
Jak wskazuje Instytutu Monitorowania Mediów, zwolennicy samodzielnego organizowania podróży odpowiadają: „Ja bym się zastanowił czy warto wybierać ofertę biura podróży. Może lepiej byłoby samemu zorganizować taki wyjazd?”.
„Nie wiem, co kieruje ludźmi, którzy kupują wycieczki w biurach podróży. Tam liczy się tylko kasa, jak najtaniej wszystko. Wystarczyło skorzystać z jakiegoś aribnb i znaleźć tanią chatę u lokalnych ludzi, potem przelot i można się cieszyć wspaniałymi wakacjami za nieduże pieniądze ” – komentuje z kolei użytkownik jednego z serwisów.
"Polisa od zamachów"
Według IMM, wciąż najpopularniejszymi miejscami na wakacje są Hiszpania (w tym Wyspy Kanaryjskie), Chorwacja i Włochy. Mimo potencjalnego zagrożenia w Turcji, Egipcie oraz Tunezji w ofercie operatorów podróży znajdują się możliwości wyjazdu do tych krajów.
W sieci, prócz tematów bezpieczeństwa, pojawiają się równie często wątki dotyczące finansów oraz wakacyjnych wydatków. Instytut Monitorowania Mediów podaje, że podróżujący często wymieniają się spostrzeżeniami w mediach społecznościowych. Pośród tematów pojawia się m.in. kwestia bezpieczeństwa.
Podróżnik to internauta
Internauci rozpisują się w sieci na temat turystyki wyjazdowej. To właśnie portale i serwisy społecznościowe stanowią ważny kanał wymiany informacji o operatorach podróży. Szacuje się, że za ich pośrednictwem informacje o biurach podróży mogły zostać wyświetlone nawet 14,8 mln razy - głoszą analizy IMM.
IMM przeprowadził monitoring firm turystycznych, opierając się na rankingu sporządzonym przez „Rzeczpospolitą”. W ciągu miesiąca, od 15 maja do 15 czerwca we wszystkich mediach pojawiło się łącznie prawie 3,6 tys. publikacji dotyczących biur podróży. W 82 proc. dotyczą one liderów z rankingu przygotowanego przez „Rzeczpospolitą”. Najczęściej o operatorach mówi się na Facebooku (48 proc.), na portalach (28 proc.), a także forach internetowych (11 proc.). Najczęściej w sieci pojawiało się biuro Itaka (30 proc. wszystkich publikacji). Kolejne miejsca na podium należą do Neckermanna (15 proc.), Rainbow Tours (po 14 proc.) oraz biur TUI (11 proc.) i Greco Holiday (8 proc.).
Zobacz: Wakacje z biurem podróży? Czytaj dokładnie umowę
Autor: ag/gry / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock