Banki wprowadziły zmiany w swoich oddziałach. To reakcja na powrót tak zwanych godzin dla seniorów. Nowe rozporządzenie nie obejmuje wprawdzie instytucji finansowych, ale one także zdecydowały się na wprowadzenie rozwiązań skierowanych do osób starszych.
Od czwartku w sklepach spożywczych, aptekach, drogeriach i placówkach pocztowych powróciły tak zwane godziny dla seniorów. Oznacza to, że od poniedziałku do piątku w tych punktach w godzinach 10-12 będą obsługiwane wyłącznie osoby powyżej 60. roku życia.
Choć rozporządzenie nie obejmuje banków, to zdecydowały się one na wprowadzenie zmian w oddziałach.
Godziny dla seniorów w bankach
PKO Bank Polski od czwartku wprowadziła pierwszeństwo obsługi seniorów. "Od dziś osoby w wieku 60+ obsługujemy w oddziałach w godzinach 10-12 w pierwszej kolejności. Placówki będą jednak otwarte dla wszystkich klientów" - poinformowała w przesłanej nam odpowiedzi Magdalena Lejman z PKO BP.
Nowe zasady obsługi klientów powyżej 60. roku życia od czwartku obowiązują również w oddziałach Banku Pekao. "W godzinach od 10:00 do 12:00 seniorzy będą obsługiwani poza kolejnością" - wyjaśnił Paweł Jurek, rzecznik prasowy Banku Pekao.
Na wprowadzenie takiego rozwiązania zdecydował się również Bank BPS. "W tym czasie oddziały będą otwarte dla wszystkich, ale osoby starsze będą obsługiwane priorytetowo. Powyższą zasadę Bank BPS zarekomendował także do wdrożenia zrzeszonym Bankom Spółdzielczym" - poinformowała Agnieszka Chrobot z Banku BPS.
Ponadto pierwszeństwo obsługi seniorów w godzinach 10-12 wprowadzono w oddziałach Banku Millennium, Getin Banku oraz Idea Banku. "W praktyce będzie wyglądało to w ten sposób, że w pierwszej kolejności będziemy obsługiwać osoby starsze, a jeżeli nie będzie w wyznaczonych godzinach w oddziałach seniorów, to będziemy przyjmować pozostałe osoby" - czytamy w odpowiedzi przesłanej przez biuro prasowe Idea Banku. Seniorzy w powyższych godzinach są również obsługiwani w pierwszej kolejności w placówkach Credit Agricole. Jak wskazano, rozwiązanie wprowadzono od początku kwietnia i obowiązuje ono do tej pory.
W Santander Bank Polska powróciło z kolei pierwszeństwo obsługi seniora w pierwszej godzinie otwarcia oddziałów. "Takie podejście dość dobrze sprawdziło się na początku roku, dlatego postanowiliśmy je kontynuować. Godzina z pierwszeństwem obsługi seniora pozwala nam z jednej strony wspierać osoby starsze, a z drugiej reagować na bieżąco i świadczyć obsługę wszystkim, jeśli nie ma w tym czasie seniorów w oddziale" - podkreśliła Ewa Krawczyk z Santander Bank Polska.
Do tej pory na wprowadzenie tak zwanych godzin dla seniorów nie zdecydował się ING Bank Śląski. "Aktualne regulacje nie obligują nas do wprowadzenia godzin dla seniorów i obecnie nie wdrażamy tego rozwiązania" - zwróciła uwagę Mirella Gmur z biura prasowego ING.
Na taki krok nie zdecydował się również mBank. "Bazując na naszych wcześniejszych doświadczeniach z godzinami dla seniorów, tym razem nie wprowadziliśmy tego rozwiązania. Wcześniej cieszyło się ono znikomym zainteresowaniem" - wskazał Krzysztof Olszewski, rzecznik prasowy mBanku.
Sytuacji przyglądają się zaś przedstawiciele Banku BNP Paribas. "Jak na razie obserwujemy sytuację i o wszelkich decyzjach będziemy informować na bieżąco" - podała Karolina Kozakiewicz z BNP Paribas. Tę kwestię analizuje również Citi Handlowy. Biuro prasowe Alior Banku przekazało, że decyzje w sprawie godzin dla seniorów w oddziałach banku "zapadną w najbliższych dniach".
Jednocześnie przedstawiciele banków zachęcają do korzystania z bankowości internetowej.
W kwietniu na wprowadzenie godzin dla seniorów zdecydowały się m.in. banki: PKO BP, Pekao, mBank oraz Credit Agricole. Takie zmiany wdrożono również w placówkach Citi Handlowego zlokalizowanych w galeriach handlowych.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock