O powrocie do galerii handlowych i dłuższych godzinach pracy placówek poinformowała w czwartek Poczta Polska. W komunikacie dodano, że do końca maja planowane jest uruchomienie wszystkich punktów obsługi klienta w galeriach handlowych.
Spółka podała, że zdecydowana większość placówek pocztowych zlokalizowanych w galeriach handlowych jest ponownie czynna. Spośród blisko 200 punktów, blisko połowa pracuje już w standardowym czasie pracy. Poczta wydłużyła też godziny obsługi klientów w 40 proc. placówek w skali kraju.
Do końca maja - w związku ze znoszeniem kolejnych obostrzeń związanych z pandemią - Poczta Polska planuje uruchomienie wszystkich punktów obsługi klienta w galeriach handlowych.
Rygor bezpieczeństwa
Spółka wskazała, że przestały już obowiązywać godziny wyłącznie dla seniorów. Obecnie czas pracy wydłużono w ponad 2800 lokalizacjach (ok. 40 proc.). Kolejne decyzje będą uzależnione od nowych wytycznych rządu - czytamy.
Jak zaznaczył cytowany w komunikacie wiceprezes Poczty Polskiej ds. sprzedaży Grzegorz Kurdziel, wydłużenie czasu pracy placówek odbywa się przy zachowaniu wszystkich rygorów bezpieczeństwa. - W placówkach obowiązują wydzielone strefy, klienci powinni zachować co najmniej 1,5 metrowy dystans od pracownika. Bliższy kontakt jest możliwy wyłącznie na prośbę pocztowca. Osoby oczekujące na obsługę proszone są o ustawianie się także w bezpiecznej odległości od siebie - dodał.
Spółka przypomniała, że w pocztowych placówkach zostały zainstalowane przesłony szklane lub z pleksi oddzielające pracowników obsługi od klientów. Dodatkowo pocztowcy są wyposażeni w maseczki, przyłbice oraz jednorazowe rękawiczki lub środki dezynfekujące.
Poczta Polska, to operator pocztowy w Polsce. Zatrudnia ponad 80 tys. pracowników, posiada sieć ponad 7500 placówek, filii i agencji pocztowych.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: PAP/Wojtek Jargiło