Cinkciarz.pl podejmuje kroki prawne, by jak najszybciej uchylić decyzję Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) o wycofaniu zezwolenia na świadczenie usług płatniczych - podała firma w oświadczeniu. Dodała, że wciąż realizuje usługi wymiany walut online.
"Spółka stanowczo sprzeciwia się wydanej decyzji. Działając w najlepiej pojętym interesie Klientów, podejmujemy wszelkie kroki prawne mające na celu jak najszybsze uchylenie decyzji podjętej przez KNF" - poinformował w oświadczeniu w piątek internetowy kantor Cinkciarz.pl. Odniósł się tym samym do środowej decyzji Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) o wycofaniu zezwolenia na świadczenie usług płatniczych przez spółkę Conotoxia, która działa przez agentów Cinkciarz.pl i Cinkciarz.pl Marketing.
Firma odwołuje się od decyzji KNF
Cinkciarz.pl poinformował również, że "pozostaje do pełnej dyspozycji KNF" oraz "otwarcie i rzetelnie" z nią współpracuje. Odpowiada także na wszelkie pytania oraz udostępnia wszystkie wymagane dokumenty. Dodał, że zgodnie z zaleceniami KNF i uzgodnionym harmonogramem jest w trakcie wdrażania wszystkich rekomendacji zawartych w protokole pokontrolnym KNF.
Jednocześnie - jak wyjaśnił - firma "nieprzerwanie realizuje" usługę internetowej wymiany walut. "Wszystkie powierzone nam środki wracają do naszych Klientów w oczekiwanej przez nich walucie. Działają także inne usługi finansowe dostępne w portalu: Invest&Forex oraz pożyczki wielowalutowe. Wszystkie środki powierzone nam przez Klientów są w pełni bezpieczne" - zadeklarował fintech w oświadczeniu.
Jak wyjaśniła KNF w towarzyszącym decyzji komunikacie, na podstawie przeprowadzonego postępowania administracyjnego i ustaleń nadzorczych uznano, że Conotoxia "nie zapewnia ostrożnego i stabilnego zarządzania działalnością w zakresie usług płatniczych". "(...) Tym samym zachodzi przesłanka cofnięcia Spółce zezwolenia na świadczenie usług płatniczych w charakterze krajowej instytucji płatniczej" - napisała w środę KNF.
Poinformowała również, że czynnikiem kluczowym dla decyzji było "niewypełnianie przez Spółkę obowiązków ustawowych związanych z ochroną środków pieniężnych przyjętych od użytkowników usług płatniczych na poczet wykonania transakcji płatniczych". Dodano, że decyzja KNF jest natychmiast wykonalna. Następstwem decyzji będzie wykreślenie spółki z prowadzonego przez KNF rejestru dostawców usług płatniczych i wydawców pieniądza elektronicznego, wraz z jej agentami Cinkciarz.pl i Cinkciarz.pl Marketing.
KNF prowadzi czynności
We wtorek KNF informowała, że prowadzi czynności po skargach klientów dotyczących realizacji usług wymiany walut przez kantor Cinkciarz.pl. UOKiK przekazał również, że otrzymał 13 skarg klientów dotyczących firmy.
Jak wynika z doniesień medialnych, w ostatnich dniach klientów serwisu Cinkciarz.pl dotykają opóźnienia w realizacji wymiany walut i przekazów pieniężnych. Klienci – jak wynika z tych relacji - są informowani o usterce, która powinna zostać naprawiona do końca października.
Informację, że klienci Cinkciarz.pl napotykają znaczące opóźnienia w przelewach otrzymaliśmy na Kontakt24. Internauta, który skontaktował się z nami, wskazywał, że na swój przelew w wysokości pięciu tysięcy złotych czeka od kilku dni.
Cinkciarz.pl na swojej stronie internetowej informuje, że jest firmą zarejestrowaną w Polsce i dostarcza usługę internetowej wymiany walut w trzech modelach transakcyjnych. Jest członkiem SWIFT (Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication).
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock