Firma Auchan Retail Polska zapowiedziała całkowite wycofanie ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego innych marek do 2025 roku. Takie produkty mają także zostać wyeliminowane ze wszystkich produktów marki własnej zawierających w swoim składzie jaja świeże. Wcześniej o przyspieszeniu wycofywania ze sprzedaży jaj klatkowych informowała Biedronka.
Przedstawiciele Auchan przypomnieli, że sieć wyeliminowała ze sprzedaży jaja z chowu klatkowego, tak zwane "trójki", pod marką własną. "Od stycznia br. oferta jaj świeżych marki własnej Auchan oparta jest całkowicie na jajach z hodowli ściółkowych, wolnowybiegowych i ekologicznych" - wskazano. Teraz Auchan zapowiedziało wycofanie ze sprzedaży jaj klatkowych innych marek.
Dorota Patejko, dyrektorka ds. komunikacji i zrównoważonego rozwoju w Auchan Retail Polska, powiedziała, że jest to m.in. "ukłon w kierunku klientów, dla których obok jakości i ceny żywności, ważny jest także sposób jej produkcji".
Sieci wycofują jaja z chowu klatkowego
Pod koniec ubiegłego roku Biedronka poinformowała, że przyspiesza wycofywanie ze sprzedaży jaj klatkowych. Według informacji przekazanych przez przedstawicieli sieci proces wycofywania jaj klatkowych z oferty ma zakończyć się do końca 2021 roku, czyli 4 lata wcześniej niż pierwotnie zadeklarowany termin.
To oznacza, że od 1 stycznia 2022 roku sieć ma sprzedawać jedynie jaja oznaczane jako 2, 1 lub 0, a wycofa te z symbolem 3.
Jak wskazywano, decyzja dotyczy zarówno świeżych jaj sprzedawanych pod markami własnymi Biedronki, jak i marek producentów, które okazjonalnie pojawiają się w sklepach sieci jako uzupełnienie asortymentu.
Pod koniec 2019 roku do wycofania z oferty sieci jaj pochodzących z chowu klatkowego zobowiązała się sieć Aldi. Produkty mają zniknąć ze sklepowych półek do końca 2025 roku. Na całkowitą rezygnację z wykorzystywania jajek "trójek" zdecydował się też Lidl. Firma zobowiązała się do 2025 roku całkowicie zrezygnować z pozyskiwania jaj z chowu klatkowego i dostarczania ich do sklepów na całym świecie.
O całkowitej rezygnacji z wykorzystywania jajek "trójek" informowały również między innymi Tesco, Kaufland, Carrefour oraz Netto.
Jaja, których numer seryjny rozpoczyna się od cyfry 3, należą do najpopularniejszych na rynku, ponieważ są tańsze niż jajka z cyfrą 0, czyli z chowu ekologicznego.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock