Ambasada Amerykańska w Warszawie, we współpracy z Amerykańską Izbą Handlową w Polsce, przygotowała kampanię "#AmericanHighlights", której celem jest przedstawienie amerykańskich firm działających w Polsce.
Kampania ma na celu promocję amerykańskich przedsiębiorstw na platformach społecznościowych. Wśród nich są "znane korporacje, jak i mniejsze przedsiębiorstwa, które razem tworzą mozaikę wzajemnych amerykańsko-polskich relacji biznesowych".
Kampania "#AmericanHighlights"
"Firmy z USA wrosły w życie lokalnych społeczności w Polsce, angażując się w działania społeczne, oferując zatrudnienie i rozwój polskim pracownikom, ale też przyczyniając się do wzrostu gospodarczego poszczególnych miast, regionów, jak i całego kraju" - podano w informacji prasowej.
Dodano, że "amerykańskie inwestycje stanowią ważny wkład do polskiej gospodarki", a "Amerykanie to druga największa grupa zagranicznych inwestorów w Polsce, zatrudniająca prawie 300 tysięcy pracowników oraz zajmująca pierwsze miejsce wśród zagranicznych inwestorów w branży usług biznesowych".
"Od 2010 r. wartość inwestycji amerykańskich w Polsce wzrosła o 86 proc., a obecnie znaczna część nowych projektów powstaje w oparciu o reinwestowane zyski" - wskazano.
Z załączonych do informacji prasowej ciekawostek, dotyczących amerykańskich firm w Polsce, dowiadujemy się, że w 2020 roku nad Wisłą działały 1462 firmy z USA. Aktywa firm amerykańskich w Polsce wynosiły 57,7 mld dolarów, a ich przychody osiągnęły prawie 64 mld dolarów.
Najwięksi inwestorzy amerykańscy w Polsce to: Giorgi Global Holdings, Warner Bros. Discovery, CVC Capital Partners, Mondelez International, Amazon, Goldman Sachs czy BorgWarner.
W 2021 roku eksport z Polski do USA wyniósł 8,6 mld dolarów, z kolei łączna wartość importu wyniosła 10,3 mld dolarów.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock