- Przepraszam, że stworzyłem wyskakujące okna z reklamami - powiedział Ethan Zuckerman, dyrektor Centrum Mediów Społecznościowych w Instytucie Technologicznym w Massachusetts.
Informatyk, który wprowadził pop-upy do internetu stwierdził, że kluczowe obecnie usługi (jak Facebook czy poczta e-mail) zasługują na lepsze finansowanie i niewykluczone, że będą kiedyś płatne.
Płatne i już?
Zuckerman zwrócił uwagę na korzyści płynące z takich opłat - mogą one wówczas zrezygnować z reklam czy śledzenia swoich użytkowników.
- Reklamy w tradycyjnej prasie dają czterokrotnie większy zysk, bo o połowę bardziej przyciągają uwagę - dodał twórca pop-upów.
- Na Facebooku koncentrujemy się na kontakcie ze znajomymi i nie jesteśmy wtedy zainteresowani robieniem zakupów - wyjaśnił.
Według Zuckermana optymalna wysokość miesięcznego abonamentu za dostęp do Facebooka powinna wynosić 5 dolarów.
Autor: mn//bgr / Źródło: Bloomberg/x-news