TVN utrzymał w październiku pozycję lidera i najwyższe wyniki oglądalności na rynku telewizyjnym wśród widzów w wieku 16–49 lat w ujęciu całodobowym. Grupa potwierdziła także pozycję lidera w kategorii programów i kanałów informacyjnych.
TVN osiągnęła udział 14,9 proc. w całej grupie komercyjnej (16-49) i 16,1 proc. w dużych miastach, powyżej 100 tysięcy mieszkańców.
Na czele
Tradycyjnie ogromną popularnością cieszyły się nadawane codziennie o godzinie 19:00 „Fakty TVN”. W październiku br. program uzyskał najwyższy udział zarówno w grupie ogólnej 4+ (26,6 proc.), jak i w grupie komercyjnej 16-49 (24,9 proc.), wyprzedzając „Wydarzenia” Polsatu (z udziałem odpowiednio 18,1 proc. i 20,2 proc.) oraz „Wiadomości” TVP1 (odpowiednio 25,5 proc. i 18,5 proc. udziału). Program był także liderem w swoim paśmie nadawania. TVN jest też liderem w kategorii newsów, o czym świadczą również wyniki kanałów informacyjnych z portfolio nadawcy. W październiku stacja TVN24 utrzymała pozycję lidera wśród kanałów informacyjnych i była najchętniej oglądaną stacją newsową w Polsce. Według danych przygotowanych przez Nielsen Audience Measurement dla TVN stacja TVN24 w październiku uzyskała średni udział w rynku w grupie ogólnej 4+ na poziomie 2,7 proc., a udział w grupie komercyjnej 16-49 lat wyniósł 2,1 proc., TVP Info zanotowała odpowiednio 2,5 proc. i 1,0 proc. udziałów, a Polsat News odpowiednio 1 proc. i 0,8 proc.
TVN24 Biznes i Świat, drugi kanał informacyjny TVN, również osiąga bardzo dobre wyniki oglądalności. Od początku tego roku do końca października w komercyjnej grupie docelowej 16-49 średni udział tej stacji wyniósł 0,19 proc. i 0,28 proc. w dużych miastach (16-49, duże miasta). Kanał TVN24 BiŚ został uruchomiony na początku 2014 roku. Dla porównania, udział stacji TVN CNBC nadającej w miejscu TVN24 BiŚ przed styczniem 2014 roku wynosił odpowiednio 0,07 proc. i 0,07 proc. (dane za okres styczeń - październik 2013 roku). Oznacza to potrojenie widowni w stosunku do średnich wyników osiąganych przez stację TVN CNBC w omawianym okresie przed rokiem.
Liderzy pasm
W kategorii programów rozrywkowych największą popularnością cieszył się w październiku „Mam talent!” (do 3,7 mln widzów, 26,6 proc. w grupie komercyjnej). W czasie emisji programu stację TVN oglądało średnio około 1 mln widzów więcej niż konkurencyjny Polsat i kanały telewizji publicznej, dzięki czemu „Mam talent!” był w swoim paśmie liderem osiągając średnio udział 22,1 proc. w grupie komercyjnej i 20,2 proc. w grupie wszystkich widzów. Widownia „MasterChefa” liczyła w październiku nawet 3,1 mln osób, co zapewniło stacji udział do 22,9 proc. w grupie komercyjnej. W grupie komercyjnej „MasterChef” był liderem w swoim paśmie emisji ze średnim udziałem na poziomie 20,9 proc.
TVN był w tej grupie najchętniej oglądaną stacją telewizyjną w Polsce także podczas emisji „Kuchennych rewolucji” (do 2,4 mln osób). Średni udział stacji TVN wśród widzów w wieku 16 – 49 lat w trakcie nadawania „Kuchennych rewolucji” wynosił 19,6 proc. „Top Model” zanotował widownię do 2,2 mln osób i udziałem sięgającym 21,6 proc. w grupie 16-49. Niemal równie liczną widownię miał inny reality show - „Kto poślubi mojego syna?”. W środowe wieczory, w godzinach nadawania show, oferta programowa żadnego innego kanału nie cieszyła się tak dużą popularnością w komercyjnej grupie widzów w wieku 16-49. Program TVN osiągał wtedy średnio 16,2 proc. udziału w rynku.
Spośród jesiennych premier TVN niekwestionowanym liderem w swoim paśmie emisji była również „Szkoła”. W trakcie nadawania programu TVN zajmował pierwsze miejsce i był najchętniej wybieraną stacją telewizyjną zarówno w grupie komercyjnej (z udziałem 18,4 proc.) i w kategorii wszystkich widzów 4+ (16 proc.).
W kategorii seriali na pozycję lidera wysunął się w październiku „Szpital” z widownią liczącą do 3,1 mln widzów i udziałem 23,9 proc. w grupie ogólnej i 23,4 proc. w grupie komercyjnej. Serial „Na Wspólnej” gromadził przed telewizorami nawet 2,9 mln osób, osiągając maksymalnie 18,2 proc. udziału wśród wszystkich widzów i 18 proc. w komercyjnej grupie widzów 16-49. Wśród seriali obyczajowych bardzo dobre wyniki oglądalności odnotowywało także „Prawo Agaty” (do 2,3 mln widzów), „Lekarze” (do 2,2 mln widzów) oraz „Ukryta prawda” (do 1,9 mln widzów).
„Ugotowanych” oglądało nawet 1,7 mln osób. W kategorii talk show najlepsze wyniki uzyskał „Kuba Wojewódzki” z widownią liczącą nawet 1,6 mln widzów. Podczas nadawania programu TVN zajmował pierwszą pozycję i miał najwyższy udział w tym paśmie w kategorii wszystkich widzów 4+. Program interwencyjny „Uwaga!” oglądało do 3,3 mln widzów. „Dzień Dobry TVN” najchętniej oglądano w weekendy (do 1,2 mln widzów), choć dzięki wysokim średnim udziałom programu w grupie 16-49 stacja była liderem oglądalności w godzinach emisji „DD TVN” zarówno w weekendy jak i w dni robocze.
Autor: red. / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Agencja TVN