TVN w marcu był najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym w Polsce we wszystkich najważniejszych grupach docelowych.
W marcu 2014 r. TVN był zdecydowanym liderem oglądalności we wszystkich grupach. W ogólnej kanał zanotował wynik na poziomie 12,7 proc. w ujęciu całodobowym i 15,8 proc. w prime time. Wyprzedził tym samym konkurencyjne Polsat (odpowiednio 12,44 i 14,24 proc.), TVP1 (13,43 i 15,03 proc.) oraz TVP2 (7,16 i 9,31 proc.). W komercyjnej grupie docelowej (16-49 lat) TVN miał oglądalność na poziomie 14,4 proc. w ujęciu całodobowym i 17 proc. w prime time. Tu również konkurencja pozostała w tyle: Polsat - 14,01 i 16,46 proc.; TVP1 - 9,72 i 11,61 proc.; TVP2 - 8,41 i 11,31 proc.TVN najlepiej radził sobie także w komercyjnej grupie docelowej (16-49) widzów z dużych miast. Zanotował wynik 16,1 proc. w ujęciu całodobowym i 19,7 proc. w prime time. Udział Polsatu w tej grupie wyniósł średnio 11,98 i 14,61 proc.; TVP1 - 9,31 i 11,09 proc.; TVP2 - 7,16 i 9,31 proc.
- W wiosennej ramówce kontynuujemy tytuły, które gromadzą przed telewizorami ogromne rzesze widzów. Te formaty wygrywają w swoich pasmach, mimo że niejednokrotnie konkurują z premierami i nowościami. Jesteśmy o krok przed konkurencją, bo niezależnie od programu dajemy widzom silne i autentyczne emocje. Jesteśmy dumni, że mamy w ofercie między innymi duże programy rozrywkowe, a produkcje takie jak ”X Factor”, „Mam talent” czy „Masterchef” to samonapędzający się mechanizm; widzowie poprzednich edycji to potencjalni uczestnicy kolejnych. Nie bez przyczyny „X Factor” rozpoczyna w Wielkiej Brytanii już jedenasty sezon, a „Mam talent” będzie w Stanach tej wiosny po raz dziewiąty. Te formaty wciąż mają potencjał - powiedział Edward Miszczak, Członek Zarządu i Dyrektor Departamentu Programowego TVN.
Liderzy pasm
Nawet 3,1 mln osób spędzało sobotnie wieczory śledząc zmagania uczestników kolejnych odcinków muzycznego talent show "X Factor". Czwarta edycja show osiągnęła średni udział na poziomie 19,8 proc., pokonując w swoim paśmie w grupie komercyjnej telewizję Polsat i oba kanały telewizji publicznej, w tym swojego bezpośredniego rywala - program „The Voice of Poland” emitowany na antenie TVP2.
Niesłabnącą popularnością cieszą się „Kuchenne rewolucje” Magdy Gessler oraz show „Ugotowani”. „Kuchenne rewolucje” gromadziły w marcu przed telewizorami nawet 2,6 mln widzów, a „Ugotowani” do 2,3 mln osób.
Nawet 2,3 mln osób oglądało zarówno nową, poniedziałkową propozycję serialową „Sama słodycz”, jak i nadawane we wtorkowe wieczory „Prawo Agaty”. Wierną publiczność mają też inne seriale TVN: „Lekarze” z widownią nawet 2,6 mln osób (udział do 17 proc. w grupie 16-49) oraz „Na Wspólnej” (do 3,2 mln widzów, z udziałem nawet 20,1 proc. w komercyjnej grupie docelowej).
Bardzo dobre wyniki oglądalności odnotowuje również show „Kuba Wojewódzki”. W marcu oglądało go nawet 1,5 mln widzów.
Liderami w swoich pasmach nadawania były także „Fakty TVN” i „Dzień Dobry TVN”. Wieczorne wydania głównego serwisu informacyjnego TVN gromadziły przed telewizorami widownię liczącą do 4,7 mln osób. „Fakty TVN” osiągnęły najwyższy średni udział zarówno w grupie ogólnej 4+ (27,8 proc.), jak i w grupie komercyjnej 16 – 49 (27,3 proc.), wyprzedzając „Wydarzenia” Polsatu (z udziałem odpowiednio 20,4 proc. i 21,7 proc.) oraz „Wiadomości” TVP1 (odpowiednio 27,3 proc. i 20,9 proc. udziału).
Znakomite wyniki oglądalności osiągały też w marcu: program interwencyjny „Uwaga!” (do 3,3 mln widzów), serial paradokumentalny „Szpital” (do 3,1 mln widzów), a także „Project Runway”. Ostatni marcowy odcinek „Bitwy o dom” oglądało nawet 1,5 mln osób.
Autor: red. / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN