TVN uzyskał w kwietniu 2014 r. najlepsze wyniki oglądalności na tle konkurencji. Była to też najchętniej oglądana telewizja w Polsce, w porze najwyższej oglądalności telewizji (primetime), we wszystkich ważnych grupach docelowych.
W kwietniu 2014 roku w primetime (godz. 18.00-23.00) stacja TVN wyprzedziła konkurencję we wszystkich kluczowych kategoriach; udział TVN wśród wszystkich widzów 4+ wyniósł 15,2 proc., a w grupie docelowej widzów w wieku 16-49 wyniósł 16,4 proc. i 19,6 proc. w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.
W poszczególnych grupach docelowych TVN osiągnął w kwietniu 2014 roku następujące udziały: w grupie ogólnej 4+: 15,2 proc. w primetime i 12,2 proc. w ujęciu całodobowym; w komercyjnej grupie docelowej (16-49): 16,4 proc. w primetime i 14 proc. w ujęciu całodobowym; w komercyjnej grupie docelowej (16-49) widzów z dużych miast: 19,6 proc. w primetime i 16,3 proc. w ujęciu całodobowym.
Informacja
Popularnością cieszyły się nadawane codziennie o godzinie 19:00 "Fakty" TVN, które gromadziły widownię na poziomie 3,4 mln widzów i były liderem w swoim paśmie nadawania. Wieczorne wydania głównego serwisu informacyjnego TVN w kwietniu br. uzyskały najwyższy udział zarówno w grupie ogólnej 4+ (27,6 proc.), jak i w grupie komercyjnej 16-49 (26,2 proc.), wyprzedzając "Wydarzenia" Polsatu (z udziałem odpowiednio 19,9 proc. i 21,3 proc.) oraz "Wiadomości" TVP1 (odpowiednio 26,5 proc. i 18,8 proc. udziału).
W kwietniu stacja TVN24 utrzymała pozycję lidera wśród kanałów informacyjnych i była najchętniej oglądanym kanałem informacyjnym w Polsce. Według danych przygotowanych przez Nielsen Audience Measurement dla TVN stacja TVN24 w kwietniu uzyskała średni udział w rynku w grupie ogólnej 4+ na poziomie 2,84 proc., a udział w grupie komercyjnej 16-49 lat wyniósł 2,21 proc. TVP Info zanotowała odpowiednio 2,51 proc. i 0,91 proc. udziałów, a Polsat News odpowiednio 1,04 proc. i 0,82 proc.
- Cieszymy się, że jesteśmy liderem wśród kanałów informacyjnych w Polsce i że widzowie doceniają nasze starania. TVN24 relacjonuje najważniejsze wydarzenia w kraju i za granicą od 13 lat. Program przygotowujemy tak, aby widzowie mogli śledzić w czasie rzeczywistym wydarzenia na całym świecie. Wyniki oglądalności potwierdzają, że widzowie doceniają nasze wieloletnie doświadczenie oraz rzetelność prezentowanych materiałów, ale także nowości, jak TVN24 Biznes i Świat. Ważne jest dla nas ciągle budowanie zaufania odbiorców - podkreślił Adam Pieczyński, członek zarządu TVN ds. programów informacyjnych, redaktor naczelny TVN24 i TVN24 Biznes i Świat.
Rozrywka
Wśród programów rozrywkowych TVN największą popularnością w kwietniu br. cieszyły się "Kuchenne rewolucje" Magdy Gessler. Program gromadził przed ekranami telewizorów nawet 2,9 mln widzów, osiągając udział 27 proc. w grupie komercyjnej widzów w wieku 16-49 i 21,1 proc. w grupie ogólnej 4+. W pierwszej z wymienionych grup "Kuchenne rewolucje" były liderem swojego pasma nadawania ze średnim udziałem na poziomie 23,1 proc.
Podobnie było w przypadku innego sprawdzonego formatu TVN - "Ugotowani", gdzie w każdym odcinku czwórka nieznajomych rywalizuje o tytuł najlepszego kucharza i gospodarza domowego przyjęcia. Przy średnim udziale "Ugotowanych" na poziomie 19,5 proc. TVN był najchętniej oglądaną stacją telewizyjną w komercyjnej grupie docelowej (16-49) w czasie emisji tego programu. Widownia "Ugotowanych" liczyła nawet 2,2 mln widzów, co przekładało się na udział do 16,4 proc. w grupie ogólnej 4+ i do 21,2 proc. w grupie komercyjnej.
Pierwszą pozycję na rynku TV w komercyjnej grupie docelowej (16-49) zajmował także w swojej porze nadawania "X Factor". Pozycję lidera pasma zdobył osiągając średnio udział 17,9 proc. przy średniej liczbie widzów na poziomie 1 mln osób w grupie komercyjnej. Niesłabnącą popularnością cieszą się znane i lubiane seriale TVN. W tej kategorii bezkonkurencyjny okazał się po raz kolejny serial "Na Wspólnej" z widownią liczącą 2,8 mln widzów i z udziałem do 18,1 proc. w kategorii wszystkich widzów 4+ oraz do 19,4 proc. w grupie komercyjnej.
Wśród seriali obyczajowych liczną i wierną publiczność ma także czwarta seria "Lekarzy". Serial oglądało w kwietniu nawet 2,5 mln widzów. Losy prawniczki Agaty Przybysz (Agnieszka Dygant) z nadawanego we wtorkowe wieczory "Prawa Agaty" śledziło do 2,4 mln osób. Ze średnim udziałem 16,7 proc. w komercyjnej grupie docelowej 16-49 serial był najchętniej wybieraną pozycją programową w swoim paśmie nadawania. Poniedziałkowa propozycja serialowa TVN - "Sama słodycz" przyciągała przed telewizory do 1,7 mln widzów.
Obok seriali obyczajowych widzowie chętnie wybierali z bogatej oferty programowej TVN serial paradokumentalny "Szpital". Historie osób trafiających na Szpitalny Oddział Ratunkowy śledziło nawet 2,7 mln widzów.
Show "Kuba Wojewódzki" w kwietniu oglądało nawet 1,8 mln osób. Średnia widownia programu liczyła 1,4 mln osób, co zapewniło TVN pierwszą pozycję w trakcie emisji programu z udziałem 19,6 proc. w komercyjnej grupie docelowej 16-49 i 15 proc. w grupie ogólnej 4+. Liderem w swoim paśmie nadawania było także "Dzień Dobry TVN". Program najchętniej oglądano w weekendy (do 1,2 mln widzów), choć dzięki wysokim średnim udziałom programu w grupie 16-49 stacja była liderem oglądalności w godzinach emisji DD TVN zarówno w weekendy jak i w dni robocze.
Świetne wyniki oglądalności osiągały też w kwietniu inne, zarówno już znane, jak i całkiem nowe pozycje z wiosennej ramówki TVN: program interwencyjny "Uwaga!" (do 3 mln widzów), drugi sezon "Bitya o dom", w której rodziny rywalizują o klucze do swojego wymarzonego, samodzielnie urządzonego mieszkania (do 1,7 mln widzów), a także "Project Runway" z udziałem aspirujących projektantów mody oraz Anji Rubik, Joanny Przetakiewicz, Mariusza Przybylskiego i Tomasza Ossolińskiego w roli jurorów i mentorów (do 1,6 mln widzów).
Autor: red. / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN | Krzysztof Dubiel