Przychody TVN wzrosły w pierwszym półroczu do 784 milionów zł po minimalnym spadku (o 0,5 proc.) w drugim kwartale - podała spółka w komunikacie podsumowującym pierwsze półrocze. Taki wynik, jak czytamy, odzwierciedla przede wszystkim słabsze wyniki oglądalności głównego kanału w sezonie wiosennym.
Spółka informuje też o wzroście przychodów z reklam o 3,7 proc., "na skutek dalszej poprawy przychodów Premium TV". Skorygowana EBITDA za sześć miesięcy wyniosła 262 mln zł, to wzrost o 2,4 proc. rok do roku.
Zysk netto spółki wyniósł w drugim kwartale 114 mln zł, a w pierwszej połowie roku 124 mln zł.
"Udział całego portfolio kanałów TVN w całodziennej oglądalności w komercyjnej grupie docelowej spadł rok do roku do 21,9 proc. w drugim kwartale, głównie z powodu słabej popularności oferty programowej głównego kanału wśród widzów" - czytamy w komunikacie.
Spółka strategiczna
Firma informuje też, że jej strategiczna spółka stowarzyszona - nC+ - miała na koniec czerwca 2,2 mln abonentów i przychody w pierwszej połowie roku w wysokości 1 mld 72 mln zł. Spółka podaje też, że jej Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy "zatwierdziło program skupu akcji własnych w wysokości do 500 mln zł" w latach 2014-2015. - Przychody TVN w drugim kwartale odzwierciedlają głównie wpływ słabszych wyników oglądalności osiągniętych na tle światowych wydarzeń sportowych emitowanych przez telewizję publiczną, podczas gdy wzrost zasięgu i nowe kanały platformy cyfrowej telewizji naziemnej korzystały z efektu rynkowej nowości. Mimo to, nasza orientacja na rentowność działania dała efekt w postaci marży EBITDA przekraczającej 40 proc. oraz jeszcze większą poprawę wyniku netto - podkreśla Markus Tellenbach, Prezes Zarządu spółki. I dodaje: - Wyciągnęliśmy również wnioski z wyników naszej wiosennej ramówki programowej i wprowadziliśmy znaczne zmiany do oferty w sezonie jesiennym, który – jak oczekujemy - będzie korzystniejszy dla TVN. Bieżące poziomy sprzedaży wskazują, że w trzecim kwartale można oczekiwać wysokiego jednocyfrowego tempa wzrostu przychodów Grupy TVN związanych z reklamą.
Autor: mn//kdj / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN 24 | fot. Mikulski/AKPA/