Telewizja TVN obchodzi 17. urodziny. 3 października 1997 roku stacja rozpoczęła emisję programu. Prezesem TVN został Mariusz Walter. Punktualnie o godzinie 19.30 widzowie mogli zobaczyć pierwsze wydanie "Faktów". TVN jest obecnie liderem na rynku telewizji. We wrześniu była najchętniej oglądaną telewizją w Polsce.
Stacja we wrześniu osiągnęła najwyższe wyniki oglądalności wśród wszystkich widzów oraz w grupie komercyjnej osób w wieku 16-49 lat, zarówno w ujęciu całodobowym, jak i w tzw. primetime (czasie najwyższej oglądalności).
Spółka informuje też, że we wrześniu TVN odniósł również sukces na rynku wideo online. "Oglądalność odcinków programów na platformie VOD Player.pl wyniosła rekordowe 32,4 mln wyświetleń. Użytkownicy Player.pl i pozostałych internetowych serwisów rozrywkowych TVN wygenerowali łącznie blisko 50 mln wyświetleń treści wideo" - czytamy w komunikacie.
Jesienna ramówka
Z informacji przekazanych przez spółkę w pierwszym miesiącu emisji "jesienna ramówka TVN okazała się najlepszą ofertą programową na polskim rynku telewizyjnym".
"Całodobowy udział stacji TVN w grupie ogólnej widzów 4+ wyniósł 12,9 proc., a w komercyjnej grupie docelowej widzów w wieku 16-49 wyniósł 14,7 proc. i 16,5 proc. w miastach powyżej 100 tysięcy mieszkańców. Stacja osiągnęła we wrześniu lepsze rezultaty niż w pierwszym miesiącu tegorocznego sezonu wiosennego" - informuje spółka.
W komunikacie czytamy też, że w porze najwyższej oglądalności (godz. 18:00-23:00) "wrześniowe udziały TVN były jeszcze wyższe od całodobowych i wynosiły w wymienionych grupach odpowiednio: 15,2 proc., 16,7 proc. i 19,6 proc.".
- Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami w jesiennej ramówce TVN połączyliśmy flagowe, od dawna znane i lubiane przez widzów produkcje TVN oraz całkiem nowe formaty. Pierwszy miesiąc ich nadawania potwierdza, że był to strzał w dziesiątkę. Sprawdzone programy nadal wygrywają z konkurencją, nawet jeśli - jak "Top Model" - muszą radzić sobie w nowym czasie emisji. Nowe formaty zyskują własną widownię i również budują w swoich pasmach pozycję liderów. Liczymy, że w październiku, wraz z rozwojem akcji i coraz bardziej zaciętą rywalizacją uczestników wielu programów oraz wraz z emisją kolejnej nowości - od 19 października ruszają "Żony Hollywood" - przyciągniemy przed telewizory kolejnych widzów - ocenia cytowany w komunikacie Bogdan Czaja, zastępca dyrektora programowego TVN.
Spółka informuje, że najliczniejszą widownię wśród programów rozrywkowych TVN zgromadził "Mam talent". Odcinek nadawany w sobotę 27 września przyciągnął przed ekrany telewizorów 3,7 mln widzów. Z kolei program "MasterChef" śledziło nawet 2,8 mln widzów. Program "Kuchenne rewolucje" także odnotowywał we wrześniu oglądalność dochodzącą do 2,3 mln widzów.
"Top Model" oglądało do 2,5 mln widzów; reality show "Kto poślubi mojego syna?" gromadził nawet 2,5 mln widzów - czytamy w komunikacie. "Obok programów rozrywkowych widzowie TVN najchętniej wybierali we wrześniu seriale. (…) Z kolei w kategorii talk show najlepsze wyniki uzyskał "Kuba Wojewódzki" - podaje spółka.
Liderami w swoich pasmach nadawania były także "Fakty TVN” i "Dzień dobry TVN".
Autor: red. / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: tvn