W końcu lutego londyński "Times" miał 79 tysięcy czytelników, płacących za dostęp do jego elektronicznej wersji - podał wydawca, koncern News. Corp. To o 29 tysięcy więcej, niż cztery miesiące wcześniej. Wydawca uważa, że oznacza to sukces płatnego modelu dostępu do treści gazety.
Według danych wydawcy, łączna liczba subskrybentów wersji papierowej (która także daje dostęp do stron www gazet "Times" i "Sunday Times") i elektronicznej wynosi 228 tysięcy. Liczba ta wzrosła w ciągu roku o 3 procent, przy czym liczba prenumeratorów wersji drukowanej w tym czasie spadła.
Donosząca o tych wynikach BBC zauważa jednak, że liczba czytelników wydania online "Timesa" spadła o 90 procent po wprowadzeniu opłat.
Za dostęp do stron "Timesa" i "Sunday Timesa" przez internet trzeba zapłacić 2 funty tygodniowo. Należące do medialnego magnata Ruperta Murdocha gazety wprowadziły odpłatność w maju zeszłego roku. Eksperyment wciąż jest z uwagą obserwowany przez innych właścicieli mediów.
Sam Rupert Murdoch uruchomił w lutym tego roku nową "gazetę", przeznaczoną dla użytkowników urządzeń firmy Apple - iPadów i iPhonów. Cena abonamentu wynosi w tym przypadku 99 centów tygodniowo (lub 39,99 dol. rocznie).
Od ostatniego poniedziałku opłaty za możliwość czytania swych artykułów w Sieci pobiera inna wielka gazeta - "New York Times". Za tydzień dostępu płaci się tam 3,75 dol.
Źródło: BBC
Źródło zdjęcia głównego: Times