Opiniotwórcze tvn24.pl i TVN24

Najnowsze

Aktualizacja:
ArchiwumStacje grupy TVN opiniotwórcze

Musimy się pochwalić. W lutym nasz portal był drugim najbardziej opiniotwórczym medium internetowym w Polsce. Inne media cytowały nas aż 104 razy. Wśród telewizji bezkonkurencyjne okazały się zaś TVN24, TVN i TVN CNBC Biznes.

Jak wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów, w rankingu najczęściej cytowanych mediów wyprzedził nas jedynie onet.pl, na który powoływano się 195 razy. Trzeci w zestawieniu serwis money.pl cytowano 84 razy.

Wśród telewizji najbardziej opiniotwórcza w lutym była TVN24 z 471 cytowaniami. Stacja wyprzedziła TVN (134 cytowania), oraz TVN CNBC Biznes i TVP Info (obydwie po 107 cytowań).

Najbardziej opiniotwórcza, jak zawsze była jednak prasa. W lutym najczęściej cytowaną gazetą i najczęściej cytowanym medium w ogóle była "Rzeczpospolita". W innych mediach powoływano się na nią aż 1235 razy. Drugi był "Dziennik" (905 cytowań), a trzecia "Gazeta Wyborcza" (cytowana 806 razy).

Wśród radiostacji zwyciężył RMF FM cytowany 378 razy, przed Radiem ZET (274 cytowania) i Programem 1 PR (82 cytowania).

O czym się mówiło?

W lutym media skoncentrowały się na kontrowersjach wokół ministra sprawiedliwości Andrzeja Czumy (tekst w "Polityce" dotyczący jego długów był najczęściej cytowanym materiałem), zabójstwie polskiego inżyniera w Pakistanie oraz skutkach kryzysu ekonomicznego.

Duże zainteresowanie mediów wzbudziło też śledztwo w sprawie porwania i zabójstwa Krzysztofa Olewnika oraz kolejne tematy gospodarcze: możliwość wejścia Polski do strefy euro, problemy przedsiębiorstw związane z opcjami walutowymi i osłabianie się naszej waluty.

Szeroko komentowane były również nowe fakty dotyczące afery sopockiej, obchody rocznicy Okrągłego Stołu, a także przygotowania do Euro 2012. Ponadto, media opisywały monachijski incydent z udziałem Jana Rokity, a także śmierć młodej sportsmenki Kamili Skolimowskiej.

Od 1 do 28 lutego na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował 8224 przekazy mediowe (wycinki prasowe, programy radiowe i telewizyjne). Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 8436 razy (5505 razy w prasie, 1772 w telewizji i 1159 w radiu). Analiza obejmuje tylko te przekazy, które nie są przeglądami mediów.

Źródło: tvn24.pl

Źródło zdjęcia głównego: Archiwum