Czy Poczta skoczy w przyszłość?

Najnowsze

Aktualizacja:
TVN24Poczta, żeby przetrwać, musi zwolnić kolejne tysiące pracowników

Narodowy operator pocztowy już w 2013 roku straci monopol. Wcześniej Poczta Polska chce poprawić kondycję. Nowa strategia do 2015 roku przewiduje gigantyczne oszczędności i wzrost przychodów - informuje "Puls Biznesu".

Rywale PP coraz agresywniej walczą o klientów korporacyjnych. Poczta Polska nie zamierza się poddać. Dla dużych firm, nadających przesyłki do miast, przygotowała nową usługę - przesyłkę aglomeracyjną. Dzięki niższym kosztom ma być tańsza niż dotychczasowa.

Spółka nadepnie na nogę firmom kurierskim. Przygotowała nowości dla robiących zakupy w sklepach internetowych. Istotą e-przesyłki będzie rezygnacja z tzw. ostatniej mili: klient będzie odbierał przesyłkę w wybranym przez siebie urzędzie pocztowym, a powiadomienie otrzyma e-mailem lub SMS-em. Usługa jest już po etapie pilotażu i zostanie wprowadzona na szeroką skalę.

W myśl nowej strategii PP zamierza mocno wejść na rynek usług logistycznych, zwłaszcza specjalizować się w logistyce gotówki. Oferta będzie skierowana do banków i dużych sieci handlowych. Przyszłość to także rozwój sprzedaży usług bankowych i ubezpieczeniowych.

Spodziewać się można redukcji etatów. W zeszłym roku operator zatrudniał 94 tys. osób; w tym chce zmniejszyć zatrudnienie do 91,7 tys. pracowników.

Źródło: Puls Biznesu

Źródło zdjęcia głównego: TVN24