Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nałożyła karę w wysokości 2,850 miliona złotych na firmę Astaldi za nieterminowe płatności dla podwykonawców. Włoska firma jest wykonawcą odcinka tunelowego S7 w ciągu zakopianki. Według drogowców, opóźnienia robót wynoszą trzy miesiące.
Rzeczniczka małopolskiego oddziału GDDKiA Iwona Mikrut poinformowała, że niewykluczone są kolejne kary. - Analizowane są kolejne dokumenty i jeżeli będą w nich jakieś nieprawidłowości, to naliczane będą kolejne kary - przekazała.
Wykonawcą odcinka tunelowego zakopianki jest włoska firma Astaldi. Aktualne opóźnienia robót wynoszą trzy miesiące. Przedstawiciele firmy tłumaczyli wcześniej, że opóźnienia prac spowodowane są niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, pandemią COVID-19 oraz trudnościami kadrowymi u podwykonawcy tunelu.
S7. Tunel na zakopiance
Wizytujący w styczniu br. budowę tunelu minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zapewniał wówczas, że jest szansa na ukończenie budowy na koniec tego roku. Wiadomo już, że ten termin nie będzie dotrzymany.
Dwukomorowy tunel na zakopiance o długości 2060 metów powstaje w ramach odcinka S7 Naprawa - Skomielna Biała. Tunel powstaje w masywie góry Mały Luboń w Beskidzie Wyspowym. Drążenie rozpoczęło się 6 marca 2017 roku od strony północnej w miejscowości Naprawa.
Jak wyjaśniało wcześniej Ministerstwo Infrastruktury, ze względów technologicznych i bezpieczeństwa wykonywanych robót dopuszczone zostało wykonywanie prac w ruchu ciągłym, 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. W październiku 2019 roku przebito prawy tunel. W kwietniu ubiegłego roku nastąpiło zaś połączenie lewej nitki tunelu.
Koszt budowy tunelu wyniesie prawie 1 miliard złotych.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: GDDKiA