Tunel pod rondem, wiadukty nad torami. 7 firm chce projektować obwodnicę

Warszawa

targoe.plObwodnica śródmiejska od ronda Wiatraczna do ronda Żaba

Siedem firm chce zaprojektować obwodnicę śródmiejską na odcinku od ronda Wiatraczna do ul. Radzymińskiej. Najtańszą ofertę złożyły Mosty Katowice - około 6,9 mln złotych, najdroższą konsorcjum TPF i CertusVIA - 16,9 mln złotych.

Wraz z projektem wyłoniony wykonawca będzie musiał uzyskać decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. - Przy ocenie będą wzięte pod uwagę dwa kryteria: cena (90 proc.) i skrócenie terminu wykonania zamówienia maksymalnie o cztery miesiące (10 proc.) - informuje Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych.

Wszystkie firmy zaproponowały skrócenie 30-miesięcznego terminu o cztery miesiące.

Tunel pod rondem, wiadukty nad torami

Wytyczne zakładają obustronne chodniki, jednostronną, dwukierunkową ścieżkę rowerową, tunelu pod rondem Wiatraczna, wiadukty nad torami kolejowymi z przystankami autobusowymi i zejściami, jednopoziomowe skrzyżowanie z Trasą Świętokrzyską i węzeł z ul. Radzymińską.

Wyłoniony wykonawca będzie musiał przygotować trzy warianty inwestycji z dwiema jezdniami po dwa pasy ruchu i dwiema jezdniami po trzy pasy, w tym jeden buspas. Zaproponuje rozwiązania dotyczące długości tunelu pod rondem Wiatraczna z oceną kosztów i wpływu na środowisko. Dokona analizy możliwości przesunięcia trasy do ul. Zabranieckiej i torów kolejowych na odcinku od Trasy Świętokrzyskiej do ul. Radzymińskiej. Będzie też musiał opracować ułatwienia dla ruchu pieszego pomiędzy przystankami.

Zabraknie odcinka do ronda Żaba

Trasa ma przebiegać od al. Stanów Zjednoczonych tunelem pod rondem Wiatraczna, przechodzić po śladzie obecnej ulicy Wiatracznej, potem nad torami kolejowymi do ul. Zabranieckiej i dalej do Radzymińskiej. Docelowo obwodnica doprowadzona zostanie do węzła Żaba, ale termin realizacji tego odcinka pozostaje nieznany. Eksperci podkreślają, że inwestycja powinna być zrealizowana jak najszybciej w całości, tylko wtedy odciąży Pragę od rzeki samochodów.

Lista zainteresowanych wykonawców:

Transprojekt Gdański Sp. z o.o. - 7 352 644,80 złotych;

Halcrow Group Limited Elms House - 11 251 575,06 złotych;

Mosty Katowice Sp. z o.o. - 6 937 200,00 złotych;

Konsorcjum firm: MP – MOSTY Sp. z o.o. i Technital S.p.A. - 13 370 100,00 złotych;

Konsorcjum firm: TPF Sp. z o.o. i CertusVIA Sp. z o.o. - 16 871 114,19 złotych;

Konsorcjum firm: Schuessler – Plan Inżynierzy Sp. z o.o. i SAFEGE - 8 966 700,00 złotych;

Egis Polska Inżynieria Sp. z o.o. - 7 583 453,07 złotych.

su/b