Od czwartku nie zobaczymy już nigdzie nazwy SPEC. Teraz będzie już tylko Dalkia Warszawa. Spółka, która kupiła od miasta ciepłownicze przedsiębiorstwo zaprezentowała nowe logo.
- Zmiana logotypu i nazwy symbolizuje rozpoczęcie nowego etapu w historii stołecznego ciepłownictwa. Będziemy dalej rozwijać warszawskie sieci ciepłownicze i świadczyć usługi najwyższej jakości dla miasta i wszystkich naszych klientów. Wierzymy, że działalność Dalkii w Warszawie wzmocni wizerunek stolicy wśród innych zagranicznych inwestorów – powiedział podczas IX Kongresu Nowego Przemysłu Michał Machlejd, Prezes Zarządu Dalkia Warszawa.
Znak firmowy Dalkii Warszawa nawiązuje do globalnego logotypu marki Dalkia, który powstał w latach 90 XX wieku w skutek połączenia się największych francuskich spółek ciepłowniczych.
1,4 mld za SPEC
Po tajnych negocjacjach prowadzonych z firmami zaintresowanymi przejęciem SPEC-u, na przełomie lipca i sierpnia ubiegłego roku Hanna Gronkiewicz-Waltz ogłosiła, że spółkę kupiła francuska Dalkia za 1,4 mld zł. Miasto zachowało złotą akcję, dzieki czemu nabywca nie przeniesie siedziby z Warszawy. To ważne, bo dzięki temu Dalkia będzie płaciła podatki w naszym mieście. Inwestor zobowiązał się też do zainwestowania 1 mld zł na rozwój spółki w ciągu siedmiu lat.
Sprzedaż SPEC to największa prywatyzacja w historii warszawskiego samorządu. Protestowali przeciw niej zarówno radni PiS, jak i SLD. Obydwie partie domagały się referendum w tej sprawie.
bf/par
Źródło zdjęcia głównego: materiały prasowe