Apple, Microsoft i Google to najbardziej wartościowe marki na świecie - wynika z najnowszego rankingu "Forbesa" - "The World's Most Valuable Brands".
Marka Apple jest obecnie warta 145,3 mld dolarów, to o 17 proc. więcej w stosunku do 2014 roku. To daje jej pozycję lidera w rankingu “Forbes”, już po raz piąty. W IV kwartale 2014 roku firma sprzedała 74,8 mln smartfonów na całym świecie. To wzrost o 49 proc. Był to pierwszy kwartał, w którym Apple sprzedał więcej telefonów niż Samsung, który przez lata był liderem w tym segmencie. W tym samym czasie firma wypracowała 18 mld dolarów zysku - wzrost o 33 proc. w porównaniu z rokiem wcześniej. W ciągu ostatnich 15 lat Apple zrewolucjonizował rynek wprowadzając iPhone’a, iPoda, iPada i iTunes. Teraz zamierza to zrobić z pomocą swojego zegarka. Apple Watch trafił na rynek w kwietniu. Prognozy sprzedaży w pierwszych miesiącach oscylują wokół 8-15 mln sztuk
Podium dla Microsoftu
Drugą najbardziej wartościową marką jest Microsoft - 69,3 mld dolarów, wzrost o 10 proc. Firma zanotowała sprzedaż na poziomie 94 mld dolarów. Microsoft wprowadza nowe produkty, kontynuuje rozwój kolejnej wersji systemu Windows. W ostatnim roku firma przeznaczyła 11 mld dolarów na badania i rozwój. Windows 10 ukaże się na rynku latem i ma być ostatnią wersją kultowego już systemu. W pierwszej piątce rankingu znalazły się jeszcze: Google (65,6 mld dolarów wartości), Coca Cola (56 mld dolarów) i IBM (49,8 mld dolarów). Ranking mierzy marki pod względem trzyletnich zarobków i roli jaką odgrywają w swojej branży. W tym roku bierze pod uwagę 15 krajów i 20 kategorii branżowych. Oto lista pierwszych 25 marek w rankingu: 1. Apple, 2. Microsoft, 3. Google, 4. Coca cola, 5. IBM 6. McDonald’s 39,5 mld dolarów, 7. Samsung 37,9 mld dolarów, 8. Toyota 37,8 mld, 9. General Electric 37,5 mld, 10. Facebook 36,5 mld, 11. Disney 34,6 mld, 12. AT&T 29,1 mld, 13. Amazon.com 28,1 mld, 14. Louis Vuitton 28,1 mld, 15. Cisco 27,6 mld, 16. BMW 27,5 mld, 17. Oracle 26,8 mld, 18. Nike 26,3 mld, 19. Intel 25,8 mld, 20. Wal-Mart 24,7 mld, 21. Verizon 24,5 mld, 22. American Express 23,4, 23. Honda 22,6 mld, 24. Mercedes-Benz 22,5 mld, 25. Budweiser 22,3 mld dolarów.
Autor: mn / Źródło: Forbes
Źródło zdjęcia głównego: pixabay/Matias Cruz (DP) wikipedia/ Brinov (CC BY-SA 2.0), Shijaz (DP)