Obfite opady śniegu i niekorzystne warunki pogodowe, które dotarły do Wielkiej Brytanii 11 grudnia, doprowadziły do poważnych zakłóceń w naziemnym transporcie publicznym, a także we wszystkich liniach lotniczych latających do i z Wielkiej Brytanii - przekazał w oświadczeniu Wizz Air. Jak dodano, spowodowało to odwołanie lub znaczne opóźnienie niektórych połączeń do i z londyńskich lotnisk.
Poważne zakłócenia transportowe w całej Wielkiej Brytanii miały związek z dużymi opadami śniegu i najniższą odnotowaną w tym roku temperaturą. Odwołano wiele lotów - w tym do Polski - i połączeń kolejowych, a kierowcom zalecono, by unikali podróży. Z powodu złej pogody władze lotniska Stansted w niedzielę zamknęły swój pas startowy i zawiesiły wszystkie przyloty i odloty. Podobnie postąpiły władze innych londyńskich lotnisk - Heathrow i Gatwick. Komunikaty o możliwych utrudnieniach pojawiły się także w poniedziałek.
"Poważne zakłócenia" w transporcie
W wydanym w poniedziałek po południu oświadczeniu przedstawiciele linii lotniczej Wizz Air wskazali, że "obfite opady śniegu i niekorzystne warunki pogodowe, które dotarły do Wielkiej Brytanii 11 grudnia, doprowadziły do poważnych zakłóceń w naziemnym transporcie publicznym, a także we wszystkich liniach lotniczych latających do i z Wielkiej Brytanii".
Jak dodano, "zakłócenia w lokalnym naziemnym transporcie publicznym uniemożliwiły pracownikom lotniska (np. agentom kontroli bezpieczeństwa, agentom obsługi naziemnej, personelowi odladzania samolotów) dotarcie do miejsca pracy, podczas gdy ponad 10 centymetrów śniegu nagromadziło się na pasach startowych i innych częściach lotnisk co uniemożliwiło liniom lotniczym odloty lub lądowania na kilku lotniskach w Wielkiej Brytanii".
Odwołane i opóźnione loty
Wyjaśniono, że Wizz Air również został "dotknięty tymi nieoczekiwanymi okolicznościami i niestety musiał odwołać lub znacznie opóźnić niektóre loty do i z lotnisk Londynu Luton i Londynu Gatwick".
Jak wskazano w komunikacie, Wizz Air stara się "przywrócić normalne funkcjonowanie, jednak na tym etapie istnieje wiele czynników, na które linia lotnicza nie ma wpływu". Podano, że firma poinformowała pasażerów, którzy dokonali rezerwacji połączenia lotniczego bezpośrednio u Wizz Air o obecnej sytuacji i możliwościach zmiany rezerwacji. "Pasażerowie, którzy dokonali rezerwacji za pośrednictwem pośrednika, powinni zwrócić się do tych firm w celu uzyskania dalszych informacji" - przekazano.
Zapewniono, że Wizz Air współpracuje ze swoimi lokalnymi partnerami, aby zapewnić zakwaterowanie w hotelu pasażerom, którzy utknęli, ale ostrzeżono jednocześnie, że ze względu na dziesiątki tysięcy pasażerów, którzy utknęli na kilku lotniskach w Wielkiej Brytanii, znalezienie odpowiedniego zakwaterowania może zająć więcej czasu niż oczekiwano.
PAP poinformowała wcześniej także o odwołanym locie do Polski linii Ryanair. Samolot miał startować z lotniska Stansted pod Londynem.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock