Referendum w Wielkiej Brytanii w sprawie Brexitu podzieliło mieszkańców Wielkiej Brytanii. Za pozostaniem w UE głosowali głównie młodzi. Ale ważne były też takie czynniki jak wiek, dochód, wykształcenie oraz miejsce zamieszkania. Jednak nowe badania sugerują, że różnice wśród wyborców dotyczą także ulubionych marek.
Przeciwnicy Brexitu to grupa osób młodych, dynamicznych, nowoczesnych - i taka postawa odzwierciedla wybór dóbr i usług, z którymi się identyfikują. Z kolei przeciwnicy Unii wybierają tradycyjne marki, bardziej zakorzenione w brytyjskiej kulturze.
Różnice pokoleń
Instagram, Twitter i Spotify są typowe dla studentów, zaś EasyJet i Airbnb lubią aktywni podróżnicy, którzy stawiają na brak barier między państwami i cenią łatwość organizacji wyprawy przez internet. Z drugiej strony za opuszczeniem UE głosowali miłośnicy herbaty, ciężkich sosów, typowych dla brytyjskiej kuchni. Badanie wykazało również kilka marek, które podobają się zarówno zwolennikom, jak i przeciwnikom Brexitu, jak znane w Polsce TK Maxx i M&S.
Ulubione marki zwolenników Brexitu to: HP Sauce, Bisto, ITV News, The Health Lottery, Birds Eye, Iceland, Sky News, Cathedral City, PG Tips, Richmond sausages.
Ulubione marki przeciwników Brexitu to: BBC.co.uk, BBC iPlayer, Instagram, London Underground, Spotify, Airbnb, LinkedIn, Virgin Trains, Twitter, EasyJet.
Zjednoczyć naród
Walka marek ma również znaczenie dla nowego rządu Theresy May. Jako premier usiłuje ona zjednoczyć Wielką Brytanię, a lojalność obywateli wobec konkretnych firm może jej w tym pomóc.
- Jeśli rząd zdoła wprowadzić rozwojową i inteligentną strategię, ale w prosty i bezpośredni sposób, może być to droga do budowania jednego narodu Wielkiej Brytanii." - uważa Emily James z agencji RKCR/Y&R, przeprowadzającej badanie.
Brexit najważniejszym tematem na G20. "Zwiększa globalne ryzyko gospodarcze"
Autor: pmb//km / Źródło: Telegraph
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock