Na poczcie za usługi zapłacisz aplikacją na smartfonie

Z kraju

Czy płatności zbliżeniowe są bezpieczne?TVN24 Biznes i Świat
wideo 2/3

Za usługi Poczty Polskiej można płacić smartfonem z aplikacją mobilną swojego banku z funkcją BLIK - poinformowała we wtorek spółka.

Jak podano w komunikacie Poczty Polskiej, aby zapłacić BLIK-iem klient powinien poinformować o tym sprzedawcę, odczytać kod BLIK w aplikacji swojego banku i wprowadzić go na terminalu, a następnie zatwierdzić płatność w aplikacji mobilnej w swoim telefonie.

Nowa metoda

- Płatność za pomocą BLIK-a to kolejne wprowadzone w krótkim czasie udogodnienie, jakie oferujemy klientom naszych placówek. Klienci Poczty Polskiej mogą bez żadnych limitów kwotowych i dodatkowych kosztów zapłacić za usługi pocztowe, handlowe i finansowe (opłaty za rachunki np. za gaz, prąd, opłaty podatkowe). Dla nas to możliwość zapewnienia szybkiej i sprawnej obsługi, a dla klientów wygoda w formie wyboru sposobu płatności – mówi, cytowany w komunikacie, Paweł Kopeć, dyrektor zarządzający Pionem Sprzedaży Poczty Polskiej.

System płatności

Powszechny system płatności mobilnych BLIK to projekt spółki PSP, której udziałowcami jest sześć polskich banków. BLIK-a w swoich aplikacjach bankowych aktywowało już prawie 3,5 mln osób. Od momentu uruchomienia systemu dokonano nim ponad 10 mln transakcji.

BLIKIEM można płacić niemal we wszystkich polskich sklepach internetowych, wypłacać gotówkę z większości bankomatów, realizować natychmiastowe przelewy na numer telefonu w pięciu bankach, płacić w ponad 170 tysiącach terminali, czy w biletomatach komunikacji miejskiej.

Autor: msz/gry / Źródło: PAP

Źródło zdjęcia głównego: media.poczta-polska.pl/