Stacje TVN24 i TVN, należące do globalnego koncernu medialnego Warner Bros. Discovery, przyciągnęły najwięcej widzów podczas ogłaszania wyników drugiej tury wyborów prezydenckich, osiągając łącznie niemal 25 procent udziału w grupie widzów powyżej czwartego roku życia - wynika z danych Nielsen TV Audience Measurement. "Fakty" TVN były z kolei w maju najchętniej oglądanym serwisem informacyjnym.
W niedzielę, 1 czerwca 2025 roku o godz. 21 ogłoszono wyniki sondażu exit poll pracowni Ipsos, wskazujące na zwycięstwo Rafała Trzaskowskiego (50,3 proc.). Kolejne sondaże late poll oraz oficjalne wyniki Państwowej Komisji Wyborczej potwierdziły jednak, że prezydentem został Karol Nawrocki z wynikiem 50,89 proc. głosów.
Wyniki exit poll - oglądalność stacji
W momencie ogłaszania wyników exit poll (godz. 21:00 - 21:09) kanały TVN24 i TVN zdominowały widownię, osiągając łącznie 24,62 proc. udziału w rynku wśród widzów powyżej 4. roku życia.
Stacje TVP (TVP1, TVP Info i TVP Polonia) miały w tym czasie łącznie 15,16 proc. udziału w rynku, TV Republika - 14,58 proc., zaś stacje Polsatu (Polsat News, Wydarzenia 24 i Polsat News Polityka) - 5,78 proc. Zestawienie zamknęła stacja wPolsce24, która przyciągnęła 1,92 proc. widowni.
W grupie wiekowej 20-54 lat TVN24 i TVN również były liderem z wynikiem 25,49 proc. Na kolejnych miejscach uplasowały się TV Republika (10,71 proc.), stacje TVP (10,45 proc.), kanały Polsatu (7 proc.) i wPolsce24 (1,58 proc.).
Stacje grupy TVN WBD były też najchętniej oglądane, jeśli chodzi o wieczory wyborcze. Łączny wynik TVN24 i TVN w grupie ogólnej sięgnął 22,41 proc, a w grupie komercyjnej - 23,51 proc.
Portal tvn24.pl na czele w dniu drugiej tury wyborów prezydenckich
W dniu drugiej tury wyborów prezydenckich portal tvn24.pl był najchętniej odwiedzanym wśród internetowych serwisów stacji informacyjnych. 1 czerwca liczba użytkowników przekroczyła 3 miliony.
Kolejne miejsca zajęły polsatnews.pl z wynikiem niemal 725 tys. użytkowników, tvrepublika.pl z 200 tys. użytkowników i tvp.info z niemal 190 tys. użytkowników.
Rewelacyjne wyniki "Faktów" TVN
Z danych Nielsen TV Audience Measurement wynika również, że "Fakty" TVN nadawane na antenach TVN i TVN24 BiS były najchętniej oglądanym serwisem informacyjnym w Polsce.
W grupie widzów powyżej 4. roku życia osiągnęły 20,26 proc. udziału w rynku, a w grupie 20-54 lat - 21,12 proc.
Na kolejnych miejscach uplasowały się "I9:30" (nadawane na TVP1, TVP Info i TVP Polonię) z udziałem 14,52 proc. (grupa 4+) i 11,25 proc (20-54), "Wydarzenia" (Polsat i Wydarzenia24) z 12,38 proc. i 14,16 proc. oraz TV Republika z 8,11 proc. i 4,41 proc.
Portal tvn24.pl odnotował w maju 10,1 miliona realnych użytkowników, wyprzedzając polsatnews.pl (5,7 miliona) wśród witryn telewizji informacyjnych.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: PAP/Marian Zubrzycki