Już nie agroturystyka czy campingi - podczas tegorocznych wakacji Polacy częściej szukali w internecie hoteli. Natomiast jeśli chodzi o zagraniczne podróże lotnicze, to nowym liderem w lipcu została Grecja.
Rok wcześniej to agroturystyka cieszyła się największym zainteresowaniem wśród haseł wpisywanych przez użytkowników do polskiej wersji wyszukiwarki Google. Hasło "agroturystyka" pod kątem wyszukiwań odnotowało wzrost o 32 proc. w porównaniu do roku 2019. Podobnie jak w przypadku campingów, gdzie liczba wyszukiwań wzrosła o 46 proc. w porównaniu do roku 2019 – wynika z wewnętrznych danych Google.
Jakie hasła wyszukiwali Polacy w kontekście wakacji?
- Jak wynika z analizy przeprowadzonej w ostatnich dniach sierpnia bieżącego roku, trend fascynacji agroturystyką i kamperami z zeszłego roku nadal z nami pozostał, jednak rok do roku obie kategorie odnotowały delikatne spadki w kontekście wyszukiwania. Tu odpowiednio 9 procent oraz 7 procent za lipiec rok do roku - powiedział Jacek Bisiński, travel consultant w Google.
Natomiast pod względem wyszukiwań w lipcu br. do łask wróciły hotele. - Zainteresowanie hotelami w Polsce zdecydowanie wykazuje największą dynamikę wzrostu wśród pozostałych typów zakwaterowania, prawie 30 procent lipiec rok do roku - wyjaśnił Bisiński.
- Polacy jeszcze chętniej wyszukiwali krajowych kierunków, porównując lipiec 2021 do maja 2021. Obecnie wyszukiwania haseł podróżniczych dotyczących Polski stanowią 77 procent wyszukiwań, a w maju było to 69 procent – powiedział Bisiński.
Zagraniczne podróże - czego szukamy?
Jak zaznaczył, w przypadku podróży lotniczych za granicę nowym liderem w lipcu została Grecja, detronizując Włochy, które "spadły" na 5. pozycję w porównaniu do maja 2021. - Dalej chętnie szukamy podróży lotniczych do Chorwacji, Turcji oraz Hiszpanii – dodał.
W przypadku popularnych haseł w kategorii podróże największą dynamikę rok do roku wykazują hasła związane z hotelami np. "hotel gołębiewski wisła" czy frazy nocleg + duże miasto np. "noclegi wrocław".
- Coraz mniej popularnymi hasłami są natomiast frazy związane z domkami letniskowymi (na przykład "domki na kaszubach", "domek w bieszczadach") czy też hasła związane z polami kempingowymi (na przykład "pole namiotowe", "camping mazury") – podsumował Bisiński.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock