Niemal dwie piąte spośród pracodawców nie ufa pracownikom wykonującym swoje obowiązki zdalnie. Nieco ponad jedna trzecia ma pełne zaufanie wobec nich - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Ricoh.
W raporcie stwierdzono, że ograniczona wiara w zaangażowanie w pracę podczas zdalnego wykonywania obowiązków służbowych to jeden z najczęstszych powodów, dla których część firm nie wprowadzi elastycznego modelu pracy po ustaniu pandemii koronawirusa.
Praca zdalna - zaufanie pracodawców do pracowników
Jak podano, jedynie 19 proc. pracodawców przyznało, że podczas pandemii i zdalnej pracy zauważyło spadek jej efektywności. 57 proc. uznało, że wprowadzenie nowych technologii, które pozwolą na efektywną pracę zdalną, po pandemii będzie miało duże znaczenie dla budowania pozytywnego wizerunku pracodawcy, a co za tym idzie - zatrzymania czołowych pracowników i przyciągnięcia najlepszych specjalistów na rynku.
Z badania przeprowadzonego na próbie 1500 osób zajmujących stanowiska decyzyjne w europejskich firmach wynika, że 39 proc. pracodawców nie ma zaufania do pracowników - szefowie uznali, iż podczas pracy zdalnej obowiązki służbowe nie są wykonywane równie efektywnie i sumiennie jak w biurze. Z kolei 35 proc. badanych zadeklarowało zaś pełne zaufanie względem zaangażowania swoich pracowników w obowiązki służbowe na pracy zdalnej.
W ankiecie wykazano też, że powrót do biura budzi obawy: 42 proc. pracodawców przyznało, że członkowie ich zespołów obawiają się powrotu do biura i przebywania w dużych skupiskach ludzi.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock