Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych przygotowuje kampanię edukacyjno-informacyjną adresowanej do duchownych Kościoła Katolickiego i innych związków wyznaniowych. - Przyszedł czas na rolę społeczną struktur kościelnych w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych - tłumaczy w rozmowie z tvn24bis.pl Krzysztof Brzózka, dyrektor PARPA.
- Zarówno alkohol jak i przemoc są tematami trudnymi dla niektórych środowisk, więc mam świadomość tego, że żeby rozmawiać i skutecznie pomagać trzeba wiedzieć znacznie więcej - tłumaczy Brzózka.
- Są takie grupy osób, do których my ze swoją wiedzą nie dotrzemy, więc myślę, że warto dać narzędzia innym, żeby móc pomóc zgodnie ze standardami opartymi na wiedzy naukowej, a nie tylko przekonaniach - dodaje w rozmowie z tvn24bis.pl.
Jak mówi Brzózka, kampania edukacyjno-informacyjna skierowana do duchownych będzie wyglądała podobnie jak w przypadku wcześniejszych.
Jeden podmiot
- To dość standardowe postępowanie z naszej strony. To kwestia przygotowania materiałów, dostarczenia materiałów, tak jak w przypadku lekarzy. Wtedy instrukcje trafiły do ponad 10 tys. placówek podstawowej opieki zdrowotnej (POZ). Uruchomiona została strona internetowa, z której można się wielu rzeczy dowiedzieć. Według naszego opisu teraz powinno to wyglądać tak samo - mówi Brzózka.
W postępowaniu zostanie jeden wyłoniony jeden podmiot, który przeprowadzi kampanię edukacyjno-informacyjną.
- To podmiot, który musi spełnić określone wymagania i zaproponuje nam atrakcyjne materiały, dotarcie do środowiska oraz wiedzę na odpowiednim poziomie - wyjaśnia dyrektor Polskiej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
PARPA na tego typu kampanie wydaje rocznie ok. 220-230 tys. złotych.
Jakie wymagania?
W ogłoszeniu określono, że podmiot ubiegający się zamówienie musi opracować koncepcję, przygotować scenariusze i realizacje dwóch filmów instruktażowych dla księży, nie krótszych niż 5 minut i nie dłuższych niż 10 minut. Opracować koncepcję, projekt i wykonanie oraz prowadzenie strony internetowej poświęconej kampanii. Przygotować koncepcję, projekt oraz stworzyć książkę o charakterze poradnika - adresowanej do duchownych.
Ponadto taki podmiot musi opracować koncepcję, przygotować i zorganizować jednodniowe spotkanie szkoleniowego dla duchownych realizujących zadania duszpasterstwa trzeźwości. Będzie tez odpowiadał za koncepcję oraz realizację działań PR.
Materiał "Faktów" TVN:
Autor: mb / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock