W piątek problemy w dostępie do konta mieli klienci PKO BP. "Problemy były spowodowane przez niezależną od nas usterkę techniczną, przecięcie światłowodów zapewniających komunikację" - wskazano w komunikacie. Jak dodano, o incydencie poinformowano odpowiednie organy państwowe.
W czasie utrudnień klienci mieli problem w dostępie do serwisu iPKO oraz aplikacji IKO.
Jednocześnie informowano, że karty płatnicze powinny działać prawidłowo. Choć klienci na stronie banku na Facebooku zgłaszali, że transakcje są odrzucane.
"Kiedy awaria zostanie naprawiona? To nie kwestia iPKO i IKO. W banku niczego się nie załatwi, nie można zapłacić kartą, bo transakcja zostanie odrzucona" - mogliśmy przeczytać w jednym z komentarzy.
Prace nad przywróceniem dostępu do usług trwały kilka godzin. Około godziny 17.30 otrzymaliśmy informację z centrum prasowego PKO BP, że "serwisy transakcyjne banku funkcjonują już prawidłowo. Karty płatnicze i bankomaty działają poprawnie".
Okokoło godziny 19.00 przywrócono również dostęp do bankowości mobilnej IKO.
IKO to aplikacja mobilna PKO BP, dostępna na telefony z systemami Android, iOS i Windows Phone, działająca od 2013 roku. W lecie przedstawiciele banku informowali, że w IKO notowanych jest 7 milionów transakcji każdego miesiąca. Serwis iPKO to serwis transakcyjny.
Największy bank
Jak wynika z przedstawionych przez banki raportów za 2017 rok, największe aktywa na koniec ubiegłego roku miał właśnie PKO Bank Polski - 277 mld 784 mln zł.
Jest to niezmienny lider pod tym względem. Finansowy gigant posiada około 9,5 mln klientów, niemal 1,2 tys. oddziałów, ponad 7 mln rachunków. Wydał 8,4 mln kart bankowych.
Autor: mb//dap / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock