Santander Bank Polska ostrzega przed oszustami podszywającymi się pod bank. "Przestępcy chcą wejść w posiadanie danych do logowania oraz danych kart płatniczych" - wskazano w komunikacie.
Przedstawiciele Santander Bank Polska wskazali, że otrzymują informacje, że klienci banku otrzymują e-maile, podszywające się pod bank i informujące o tym, że należy "zaktualizować i zweryfikować informację na koncie".
Do ostrzeżenia dołączono treść wiadomości e-mail od oszustów. "Ponieważ nasz najnowszy system się zmienia, musimy zaktualizować i zweryfikować informacje o Twoim koncie. Iść do: Santander - Internet i postępuj zgodnie z instrukcjami, aby zakończyć proces weryfikacji. Wykonaj ten krok w ciągu 24 godzin, w przeciwnym razie nie będziesz mógł korzystać z naszych usług" - czytamy w e-mailu.
Santander Bank ostrzega przed oszustami
Przedstawiciele Santander Bank Polska ostrzegają, że jeśli klikniemy aktywny link umieszczony w haśle "Santander - Internet", zostaniemy przeniesieni do strony podszywającej się pod stronę bankowości internetowej. "Nie róbcie tego" - apelują.
"Przestępcy, wysyłając takie informacje, chcą wejść w posiadanie Waszych danych do logowania oraz danych kart płatniczych, dzięki czemu będą mogli wyprowadzić środki z Waszych rachunków!" - alarmują przedstawiciele banku.
W ostrzeżeniu przypomniano, że bank nigdy nie prosi o logowanie się do bankowości internetowej poprzez wysyłanie linków w wiadomości SMS lub e-mail.
Kolejne ostrzeżenie
Na celowniku oszustów w ostatnich tygodniach znaleźli się również klienci innych banków. Przedstawiciele PKO BP na początku października opublikowali komunikat, w którym ostrzegali przed oszustami podszywającymi się pod bank. Jak mogliśmy przeczytać w komunikacie, cyberprzestępcy wysyłają rzekome "powiadomienia o płatności przychodzącej", nakłaniają do potwierdzenia danych i otwarcia załącznika.
Z kolei Bank Millennium ostrzegał przed oszustami podszywającymi się pod pracowników infolinii banku. "Przestępcy dzwonią w sprawie rzekomych podejrzanych transakcji na koncie/karcie" - mogliśmy przeczytać w komunikacie.
Ponadto BNP Paribas informował, że w ostatnich tygodniach odnotowano wzrost liczby domen łudząco podobnych do tych prawdziwych, które najczęściej pojawiają się w formie reklamy po wpisaniu w wyszukiwarce na przykład nazwy banku.
O wzmożonej aktywności oszustów w ostatnich dniach informowała również policja. Funkcjonariusze zwracali uwagę, że przestępcy wykorzystują metodę oszustwa "na Blika".
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock