Polska motoryzacja po raz kolejny udowadnia, że radzi sobie w trudnych czasach znacznie lepiej niż ta branża na świecie. Początek roku przyniósł kolejny wzrost produkcji, która wszędzie indziej się kurczy.
W styczniu 2010 roku produkcja samochodów osobowych wyniosła 72 tys. 625 sztuk, co oznacza wzrost o 4,9 proc. w ujęciu miesięcznym i wzrost o 14,8 proc. rok do roku - podał Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Po dwóch miesiącach roku produkcja aut osobowych i dostawczych wyniosła łącznie 153,6 tys. aut.
Cztery kółka "Made in Poland"
Najważniejszym producentem samochodów osobowych pozostaje w Polsce Fiat Auto Poland, którego tegoroczny wynik w wysokości 104,3 tys. sztuk stanowi 73,6 proc. rynku. Blisko 30-procentowy wzrost produkcji pozwolił na umocnienie pozycji lidera i zwiększenie udziału w polskim rynku o 4,9 punktu proc. Jednak najbardziej dynamiczny wzrost osiągnęła produkcja samochodów w gliwickiej fabryce Opla. Od początku roku powstało tam 21,8 tys. aut, o 63,4 proc. więcej niż przed rokiem. Tym samym Opel Polska zwiększył swój udział w rynku o 4,1 punktu proc., do 15,4 proc.
Zdecydowana większość pojazdów użytkowych wyprodukowanych w Polsce trafia na eksport. A z miesiąca na miesiąc coraz mniejszy odsetek samochodów krajowej produkcji pozostaje na polskim rynku. W ciągu pierwszych dwóch miesięcy roku polscy klienci kupili 3.025 aut wyprodukowanych w kraju, co stanowi 2,13 proc, tegorocznej produkcji. Przed rokiem było ich nieznacznie więcej - 2,77 proc..
Źródło: Samar
Źródło zdjęcia głównego: TVN24