We wrześniu 2013 r. TVN był najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym w Polsce we wszystkich najważniejszych grupach docelowych, zarówno w ujęciu całodobowym, jak i w peak time. Kluczowe pozycje programowe z jesiennej ramówki stacji osiągały znakomite wyniki oglądalności, zdobywając pozycję liderów rynku w godzinach swojego nadawania - informuje stacja w komunikacie prasowym.
"Wyniki oglądalności programów obecnych tej jesieni na antenie TVN stanowią kolejne potwierdzenie sukcesu strategii stacji polegającej na kontynuacji sprawdzonych formatów programowych" - napisano w komunikacie prasowym.
Szósta edycja programu rozrywkowego "Mam talent!" przyciągała przed ekrany telewizorów do 3,6 mln widzów, odnotowując średnio 27,2 proc. udziału w komercyjnej grupie docelowej (16-49) oraz 23,4 proc. w grupie 4+.
Program w swoim paśmie nadawania pokonał m.in. rywalizujący z nim bezpośrednio show TVP2 "The Voice of Poland", który gromadził niemal dwukrotnie mniejszą publiczność.
Gotowanie na topie
Także wznowiony we wrześniu 2013 r. po sezonowej przerwie program "MasterChef" odnotował dobre wyniki oglądalności. Zmagania uczestników kulinarnego show śledziło nawet 2,9 mln widzów.
Średni udział programu wynosił we wrześniu 22,4 proc. w komercyjnej grupie docelowej (16-49) oraz 16,9 proc. grupie 4+. W komercyjnej grupie docelowej program ten osiągnął najlepszy wynik w swym paśmie, pokonując m.in. produkcję Polsatu "Must be the music".
Liderem rynku w godzinach swojego nadawania w grupie komercyjnej były również "Kuchenne rewolucje" z widownią do 2,5 mln widzów. Program ten odnotował średni udział w rynku w grupie 4+ na poziomie 18,2 proc. i 22,1 proc. w komercyjnej grupie docelowej.
- Dowiedziałam się, że jednymi z najchętniej oglądanych programów są "MasterChef" i "Kuchenne rewolucje". Potwierdza to, że kuchnia i jedzenie są istotnym elementem naszej kultury. Nie ukrywam również, że możliwość zbliżania ludzi do siebie dzięki gotowaniu daje mi ogromną radość. Rozgotowałam Polskę! – mówi Magda Gessler, przewodnicząca jury "MasterChefa".
Kolejna kulinarna propozycja TVN także odnotowała we wrześniu bardzo dobry start. "Ugotowani" gromadzili przed odbiornikami telewizyjnymi do 2,7 mln widzów, odnotowując średni udział w rynku w grupie 4+ na poziomie 19,1 proc. oraz 26,2 proc. w komercyjnej grupie docelowej 16-49. Spośród dostępnej w godzinach swojej emisji oferty telewizyjnej program był najchętniej wybierany zarówno przez grupę 4+, jak i widownię 16-49.
"Fakty" liderem
Niezmiennie ogromną popularnością cieszą się też "Fakty" TVN. Wieczorne wydania głównego serwisu informacyjnego tej stacji gromadziły przed telewizorami widownię liczącą do 4,4 mln osób, osiągając udział w rynku do nawet 34,3 proc. w komercyjnej grupie docelowej (16-49).
W grupie tej "Fakty", osiągając średnio 25 proc. udziału w rynku, wyprzedziły serwisy informacyjne konkurencyjnych stacji – "Wydarzenia" Polsatu (21 proc.) i "Wiadomościę TVP1 (19 proc.).
Seriale w czołówce
Dobre wyniki odnotowały również seriale TVN: "Na Wspólnej" oglądany przez nawet 2,9 mln osób, "Lekarze" z widownią do 2,8 mln widzów oraz "Prawo Agaty" i "Przepis na życie" (po nawet 2,5 mln widzów).
Magazyn interwencyjno – śledczy "Uwaga!" we wrześniu przyciągał do 3 mln widzów (udział w rynku do 19,2 proc.), show "Kuba Wojewódzki" (do 1,6 mln widzów, udział w rynku nawet 19,9 proc.), "Perfekcyjna Pani Domu" (do 1,3 mln widzów z udziałem w rynku do 14,4 proc.) oraz "Dzień Dobry TVN" (do 1,2 mln osób i do 16,9 proc. udziału w rynku).
TVN liderem rynku
We wszystkich najważniejszych grupach docelowych TVN potwierdził we wrześniu 2013 r. pozycję lidera rynku, wyprzedzając konkurencyjne stacje telewizyjne zarówno w ujęciu całodobowym, jak i w peak time - podkreślono w komunikacie prasowym.
W najbardziej atrakcyjnej i pożądanej z punktu widzenia reklamodawców grupie docelowej, tj. wśród widzów w wieku 16-49 lat i zamieszkujących duże miasta kanał TVN był liderem. Odnotowując udział w rynku na poziomie 19,4 proc. w peak time oraz 16,4 proc. w ujęciu całodobowym.
Autor: db//kdj / Źródło: tvn24