TVN został uznany za najchętniej oglądaną i najbardziej cenioną stację, z najlepszą ofertą programową i potencjałem kreowania trendów na krajowym rynku telewizyjnym. To wynik badania wizerunku marek kanałów telewizyjnych, przeprowadzonego jesienią br. przez Interpublic Group of Companies (IPG) Mediabrands Sciences.
Aż 81,2 proc. respondentów wybrało TVN w odpowiedzi na pytanie o zwykle oglądane kanały telewizyjne, a w TOP10 najpopularniejszych stacji znalazły się aż cztery kanały z portfolio TVN (TVN, TVN24, TVN7 i TVN Style).
Główny kanał TVN był też najczęściej wskazywany przez badanych, jako ich najbardziej ulubiony – wymieniali go blisko dwa razy częściej (32,9 proc. odpowiedzi) niż figurujący na następnej pozycji w zestawieniu kanał Discovery (11 proc. wskazań). Na kolejnym miejscu znalazł się Polsat ze wskazaniem 9 proc., a kanały telewizji publicznej TVP1 i TVP2 uzyskały odpowiednio tylko 3,2 proc. i 2,9 proc.
- TVN ma od wielu lat pozycję lidera na polskim rynku telewizyjnym. Świetne wyniki w cytowanym badaniu wizerunku marek telewizyjnych to potwierdzają. Widzowie doceniają naszą atrakcyjną i innowacyjną ramówkę, a my konsekwentnie badamy ich oczekiwania, śledzimy preferencje, gusty i aspiracje - ocenił Marek Szafarz, Dyrektor Działu Marketingu TVN.
Zwycięstwo TVN
W badaniu IPG Mediabrands Sciences analizowano również lojalność widzów wobec oglądanych kanałów telewizyjnych, rozumianą jako znajomość numeru preferowanych stacji na pilocie telewizora oraz pór nadawania ulubionych programów. W obu tych kategoriach ponownie zwyciężył TVN, osiągając odpowiednio wynik 87,9 proc. i 70 proc. Również pod względem atrakcyjności i innowacyjności ramówki, jakości nadawanych programów i towarzyszącej im oprawy graficznej, a także antenowej obecności ulubionych gwiazd TVN wyprzedził pozostałe duże stacje ogólnopolskie (Polsat, TVP1, TVP2). TVN osiągnął największą liczbę wskazań w pytaniach o najlepsze programy informacyjne (87,8 proc. dla TVN24 i 54,8 proc. dla TVN), programy rozrywkowe (60,9 proc.), filmy (71,9 proc.), seriale (54,8 proc.) i program śniadaniowy (66,2 proc.).
Ważna rola
Badanie potwierdziło, iż stacja TVN odgrywa ważną rolę w kreowaniu i popularyzacji nowych trendów, jak choćby moda na gotowanie i doskonalenie umiejętności wokalnych czy fascynacja tańcem, do których z pewnością przyczyniła się popularność flagowych TVN-owskich produkcji ("Masterchef", "Kuchenne rewolucje", "Ugotowani", "Taniec z gwiazdami", "You Can Dance – Po prostu tańcz!", "X-Factor").
O tym, iż widzowie dostrzegają prekursorską rolę TVN w kształtowaniu ramówek telewizyjnych świadczy fakt, że aż 76,5 proc. uczestników badania wskazało, iż stacja jako pierwsza wprowadza do oferty najpopularniejsze na świecie programy. Po szczycie popularności w TVN dany trend znajduje później kontynuację na antenie stacji konkurencyjnych w postaci formatów zbliżonych do produkcji TVN ("Top Chef", "Got to Dance", "Must Be the Music", "Bitwa na głosy", "The Voice of Poland"). Badaniem objęto 20 ogólnopolskich stacji telewizyjnych o najwyższym udziale w rynku oglądalności od września do połowy października 2013, bez stacji dziecięcych. W ocenie poszczególnych kategorii brano pod uwagę wyłącznie odpowiedzi osób deklarujących oglądanie wskazanych stacji. Wnioski z badania IPG Mediabrands Sciences są zbieżne z opublikowanymi w tym tygodniu wynikami rankingu najsilniejszych marek BAV (Brand Asset Valuator) przeprowadzanego co trzy lata przez MillwardBrown oraz Young&Rubicam, w którym w pierwszej dziesiątce zestawienia TVN i TVN24 znalazły się jako jedyne spośród marek reprezentujących branżę medialną.
Autor: mn//kdj / Źródło: tvn24.pl