Świetne wyniki ogladalności jesiennej ramówki TVN. Od września do końca listopada kanał był najchętniej oglądaną stacją zarówno w grupie 4+, jak i w komercyjnej grupie docelowej (16–49) oraz w kluczowej dla TVN grupie demograficznej widzów w wieku 16–49 lat zamieszkałych w dużych miastach. Osiągał najlepsze rezultaty zarówno w peak time, jak i w ujęciu całodobowym, a flagowe produkcje TVN zajmowały pierwsze pozycje w swoich pasmach nadawania.
Średnia oglądalność TVN w komercyjnej grupie docelowej (16-49 lat) wyniosła w listopadzie 14,9 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Drugi był Polsat (12,9 proc.), a dalej TVP1 (9,2 proc.) i TVP2 (9,2 proc.). W grupie wszystkich widzów TVN oglądało średnio 13 proc., Polsat - 11,8 proc., TVP1 - 13,1 proc., TVP2 - 10,6 proc.
- Cieszymy się, że mimo coraz ostrzejszej konkurencji na rynku widzowie ciągle najchętniej wybierają TVN. Niemal wszystkie pozycje w prime-time'ie – zarówno programy rozrywkowe, jak seriale fabularne – były liderami oglądalności w swoich pasmach - powiedział Bogdan Czaja, Zastępca Dyrektora Programowego TVN.
I dodał: - Coraz więcej widzów wybiera też oglądanie naszych programów w TVN Playerze – to jest dodatkowa widownia, poza tą rejestrowaną w badaniach oglądalności. Ta jesień potwierdziła to, o czym mówiliśmy przed startem sezonu – dobrze prowadzone, sprawdzone programy zawsze będą chętnie oglądane przez widzów. Wśród programów rozrywkowych największą widownię osiągnął "Masterchef", kulinarny reality show, w którym udział biorą kucharze amatorzy. W okresie trzech miesięcy zakończonych 30 listopada największą liczbę widzów miał odcinek nadawany w dniu 3 listopada, który oglądało 3,6 miliona widzów, co dało udział 20,6 proc. w grupie wszystkich widzów (kategoria 4+) i 26,2 proc. w komercyjnej grupie docelowej (16–49 lat).
"Masterchef" pozostał też w listopadzie niepokonany w swoim paśmie nadawania, wyprzedzając zarówno stacje telewizji publicznej, jak również produkowany przez Polsat "Must be the music", muzyczny talent show dla aspirujących piosenkarzy i muzyków.
Zarówno w listopadzie, jak i w okresie od września do końca listopada szósta edycja „Mam talent!” także osiągnęła najlepsze wyniki w swoim paśmie nadawania, pokonując propozycje konkurencji, w tym swojego bezpośredniego rywala, „The Voice of Poland” nadawany przez TVP2.
Program TVN odnotował rekordowe wyniki oglądalności w październiku, kiedy to TVN oglądało ponad 3,5 miliona widzów przy udziale 27,2 proc. w komercyjnej grupie docelowej, a średnia liczba widzów w całym okresie wynosiła 3,2 miliona przy 23,9 proc. udzialu w komercyjnej grupie docelowej oraz 21,4 proc. udziału wśród wszystkich widzów.
Kulinarne zmagania
W listopadzie padł jesienny rekord oglądalności „Ugotowanych”, kolejnego kulinarnego show z oferty programowej TVN, w którym kolejne czwórki nieznajomych konkurują o tytuł najlepszego gospodarza przyjęcia.
Aż 3,2 miliona widzów śledziło kulinarne zmagania uczestników w dniu 24 listopada, co zapewniło programowi udział w rynku oglądalności na poziomie 25,8 proc. w komercyjnej grupie docelowej i 20,6 proc. wśród wszystkich widzów. W obu tych grupach program znalazł się w listopadzie na pierwszym miejscu w swoim paśmie nadawania. "Kuchenne rewolucje" Magdy Gessler w listopadzie oglądało nawet 2,7 miliona widzów, dzięki czemu program miał udział na poziomie 24,1 proc. w komercyjnej grupie docelowej oraz 20,1 proc. wśród wszystkich widzów i osiągnął rekordowe wyniki oglądalności na przestrzeni trzech jesiennych miesięcy. W pierwszej z tych grup program był najchętniej wybierany spośród dostępnej w tym czasie oferty programowej, dominując w swoim paśmie nadawania.
Niepokonani w grupie komercyjnej
Także dla "Faktów TVN" listopad był najlepszym miesiącem w jesiennej ramówce. Główne wydanie serwisu informacyjnego TVN pozostało niepokonane w komercyjnej grupie docelowej (16-49 lat), w której średni udział programu wyniósł 23,4 proc., przed „Wydarzeniami” Polsatu (20,4 proc.) i „Wiadomościami” TVP1 (17,3 proc.).
Także w czasie trzech miesięcy zakończonych 30 listopada „Fakty TVN” osiągnęły pierwsze miejsce pod względem udziału w komercyjnej grupie docelowej 16–49 (23,7 proc.). Przez trzy miesiące program gromadził widownię liczącą do 4,7 miliona osób.
Także "Uwaga!", program interwencyjny TVN, cieszyła się bardzo dużą popularnością. W listopadzie program oglądało aż do 3,2 miliona widzów, a w październiku nawet 3,5 miliona osób.
Seriale z milionową widownią
Do pozostałych najchętniej oglądanych programów TVN w kwartale zakończonym 30 listopada należały seriale telewizyjne, spośród których wszystkie osiągnęły szczyt oglądalności w listopadzie. Największą widownię gromadziły seriale „Lekarze” oraz „Na Wspólnej” (do 3,1 miliona widzów każdy), a kolejne miejsca pod względem oglądalności zajęły „Prawo Agaty” (do 2,8 miliona widzów) i finał serialu „Przepis na życie” (2,5 miliona widzów). Ostatni odcinek „Bitwy o dom”, w której rodziny rywalizują o klucze do swojego wymarzonego, samodzielnie urządzonego mieszkania, oglądały ponad 2 miliony widzów. W listopadzie świetne wyniki oglądalności osiągały także inne flagowe programy TVN: „W11 Wydział Śledczy” z gatunku crime docu (do 2,8 miliona widzów), serial paradokumentalny „Szpital” (do 2,5 miliona widzów), „Rozmowy w toku” (do 1,7 miliona widzów), show „Kuba Wojewódzki” (do 1,6 miliona widzów), „Perfekcyjna Pani Domu” i „Dzień Dobry TVN” (nawet po 1,2 miliona widzów).
Autor: MAC//bgr / Źródło: TVN